My First Tune (Jump Up)

Discussion in 'New Talent & Track Reviews' started by muzzadj, Sep 27, 2009.

  1. muzzadj

    muzzadj POW!

    Joined:
    Dec 29, 2007
    Messages:
    9,246
    Likes Received:
    220
    Location:
    Hurstpierpoint- Near Brighton
    Ezzzz!

    Would much appreciate if you could check out the first tune i have made. Produced using cubase on completely shitty speakers but still check it out please and of course tell me what you like/don't like and whats wrong/right!

    http://dnbshare.com/download/E.S.R-Deagle.mp3.html

    Bigups!!!
     
  2. RUSSLA

    RUSSLA DNBF Monarch

    Joined:
    May 23, 2008
    Messages:
    6,260
    Likes Received:
    885
    Location:
    BH1
    Grabbin now :)
     
  3. muzzadj

    muzzadj POW!

    Joined:
    Dec 29, 2007
    Messages:
    9,246
    Likes Received:
    220
    Location:
    Hurstpierpoint- Near Brighton
    Thanks mate, please bare in mind ive only been producing 3 days lol.
     
  4. Joey AdhD

    Joey AdhD sweaty scouser

    Joined:
    Apr 2, 2008
    Messages:
    7,158
    Likes Received:
    298
    Location:
    Liverpool, United Kingdom
    i will ave a listen bro...
     
  5. Datt Male

    Datt Male Active Member

    Joined:
    Jan 26, 2008
    Messages:
    1,999
    Likes Received:
    22
    for some1 whos only been doing it for three days that sounds pretty good to me
     
  6. muzzadj

    muzzadj POW!

    Joined:
    Dec 29, 2007
    Messages:
    9,246
    Likes Received:
    220
    Location:
    Hurstpierpoint- Near Brighton
    Lol nice one mate! any suggestions?!
     
  7. Mr Fletch

    Mr Fletch aka KRONIX

    Joined:
    Aug 6, 2009
    Messages:
    3,971
    Likes Received:
    227
    Location:
    Essex, England
    Not bad for having only produced for 3 days!

    I would suggest changing up the drum loops every so often to keep it interesting. And lose that horrible high pitch squeal in the intro.....That shit just made my ears bleed! :)
     
  8. Datt Male

    Datt Male Active Member

    Joined:
    Jan 26, 2008
    Messages:
    1,999
    Likes Received:
    22
    not really mate lol, ain't even attempted producing yet so it would b like the blin leading the blind, no offence lol
     
  9. muzzadj

    muzzadj POW!

    Joined:
    Dec 29, 2007
    Messages:
    9,246
    Likes Received:
    220
    Location:
    Hurstpierpoint- Near Brighton
    Ok mate nice one. And i think that may be due to the shit speaker situation! Doesn't sound too bad on my heap of shit speakers lol. Thanks for the feedback mate, much appreciated!
     
  10. richie_stix

    richie_stix gomby plz

    Joined:
    Aug 14, 2008
    Messages:
    9,507
    Likes Received:
    298
    drums sound pretty good to me, mainly the snare i like! could probably do with more layers of hats though, keep it busy and sounding 'big'? Drop is good, intro is boring as fook!

    i would suggest getting some samples if instruments/hits/sounds whatever and forging into an interesting 'melody' for the drop (ala dj sly/pleasure) and then have some quote to do with guns before the 'clack boom' bit (which is very well done!).

    Also in the later half of the tune, you mix up the main melody a bit... perhaps bring this in earlier?

    anyways, shit hot effort for 3 days worth of production!
     
  11. groelle

    groelle Well-Known Member

    Joined:
    Feb 6, 2007
    Messages:
    5,497
    Likes Received:
    92
    Location:
    northern germany
    locked. as i listened to the intro aswell, i have to give this a go :D

    really doesnt sound that bad. mainly the drums (maybe bounce them down, apply another eq, distortion and/or compression), the mixdown, as the bass is interfering with the kick alot and has basicly to much attack aswell, maybe even clipping there?, and the intro need some work.

    but id advise you to just do another track and go back to this one once you learned some more things, imo you learn more if you just start another tune, even if this one isnt finished.

    keep at it!
     
  12. cxny342016

    cxny342016 I've been naughty, I'm banned

    Joined:
    Sep 28, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
  13. richie_stix

    richie_stix gomby plz

    Joined:
    Aug 14, 2008
    Messages:
    9,507
    Likes Received:
    298
    i have sooooo many unfinished tunes... your right about moving on to learn more! it's a shame though as a lot of my older tunes had a better 'concept', but my newer tunes sound 'better' if ya catch my drift?
     
  14. Lucidproduction

    Lucidproduction i aint fraid of no ghosts

    Joined:
    Mar 12, 2009
    Messages:
    1,062
    Likes Received:
    0
    Location:
    shottas bars
    yeah its good considering mate, beat is quite grimey stil.

    that high pitch noise is reallly annoying just goin on constantly tho !!
     
  15. muzzadj

    muzzadj POW!

    Joined:
    Dec 29, 2007
    Messages:
    9,246
    Likes Received:
    220
    Location:
    Hurstpierpoint- Near Brighton
    Any more feedback on this? Need your thoughts!
     
  16. Nutek

    Nutek movement junglist

    Joined:
    Apr 2, 2008
    Messages:
    4,051
    Likes Received:
    11
    Location:
    Hampshire
    getting on this mate!
     
  17. Nutek

    Nutek movement junglist

    Joined:
    Apr 2, 2008
    Messages:
    4,051
    Likes Received:
    11
    Location:
    Hampshire
    like everyone has said sounding good for 3 days of producing, your on the right tracks just keep it up and you will naturally get better mate, kick drum needs a bit more mid and i would say the bassline needs a bit more depth/texture too
     
  18. muzzadj

    muzzadj POW!

    Joined:
    Dec 29, 2007
    Messages:
    9,246
    Likes Received:
    220
    Location:
    Hurstpierpoint- Near Brighton
    thanks mate, had a good session at college today on a decent system with decent monitors with a keyboard and all the vst's i could ask for and got on very well.. Audio will be up when its done :)
     
  19. rob_del_terror

    rob_del_terror - ̿ ̿'̵͇̿̿з=(•̪●)=ε

    Joined:
    Sep 10, 2009
    Messages:
    4,039
    Likes Received:
    119
    Location:
    Blackpool, United Kingdom
    cool track considering 3 days of production, like the bass, and as a few said, that high pitched noise definately needs toning down.
     
  20. MARKLAR

    MARKLAR International Tracksuit Salesman

    Joined:
    Oct 1, 2006
    Messages:
    15,032
    Likes Received:
    650
    shit i missed this one.
    will check tonite wen im back from college!