Kill Joy feat. Dr. J - Silence

Discussion in 'New Talent & Track Reviews' started by Phat_Sam, Oct 7, 2011.

  1. Phat_Sam

    Phat_Sam Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    3,122
    Likes Received:
    235
    Location:
    The Cupboard Under The Stairs
    Pretty filthy drumstep.

    What you recon? Still massively a WIP.



    Bless.
     
  2. vickvega

    vickvega Mr. Blonde

    Joined:
    Feb 27, 2007
    Messages:
    1,108
    Likes Received:
    2
    Location:
    badlands of nc.
    dig the bass - bit to far in front of the drums imo - needs a good lead on some of the hits - something to break up the solid roll that you have going - have been hearing your tracks for a while now - nice progression for sure
     
  3. Phat_Sam

    Phat_Sam Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    3,122
    Likes Received:
    235
    Location:
    The Cupboard Under The Stairs
    Thanks mate. Means a lot!
     
  4. underspawn

    underspawn Headz Roll

    Joined:
    Oct 23, 2010
    Messages:
    1,325
    Likes Received:
    167
    Nice dirty bass, tho i agree its overpowering the drums
     
  5. luciduk

    luciduk Active Member

    Joined:
    Oct 25, 2009
    Messages:
    3,644
    Likes Received:
    5
    yeh bro im feelin where ur going with this but get those drums fucking EQ'd COmpressed, Tube distortion, something on them to make them BANG coz i cant hardly hear them and it sounds muddy... musically this is tiight as man
     
  6. Mr Fletch

    Mr Fletch aka KRONIX

    Joined:
    Aug 6, 2009
    Messages:
    3,971
    Likes Received:
    227
    Location:
    Essex, England
    Agree with Lucid here, musically this is the bollox! But those drums need to be alot hencher and cleaner to go with the track.
     
  7. Phat_Sam

    Phat_Sam Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    3,122
    Likes Received:
    235
    Location:
    The Cupboard Under The Stairs
    Cheers guys. Yeah... Need to go over the mixdown on my monitors. Workin on my headphones at the moment.
     
  8. Rezonate

    Rezonate Member

    Joined:
    Aug 31, 2011
    Messages:
    232
    Likes Received:
    0
    Really good track can't add anything other than whats been raised above. This is filthy but still has a good melody to it for me that's what its all about, top job just a few tweaks needed.
     
  9. Phat_Sam

    Phat_Sam Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    3,122
    Likes Received:
    235
    Location:
    The Cupboard Under The Stairs
    Thanks Rezo. So all in all it's just mixdown issues yeah? Thanks for the feedback guys. Big respect!
     
  10. Balthazaar

    Balthazaar Member

    Joined:
    Jul 14, 2011
    Messages:
    704
    Likes Received:
    24
    Nice progression,everything sits where it should be just couple of tweaks on mixdown so that bass is not overpowering other elements and you got some badass tune!!
     
  11. Phat_Sam

    Phat_Sam Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    3,122
    Likes Received:
    235
    Location:
    The Cupboard Under The Stairs
    Bless guys. Anyone else?
     
  12. groelle

    groelle Well-Known Member

    Joined:
    Feb 6, 2007
    Messages:
    5,498
    Likes Received:
    92
    Location:
    northern germany
    yeh, beef up the drums, change the bass up a bit more, maybe bring in that lead after the drop aswell, like wob wob dedede wob wob or somethign like that :D :D

    and imo i wouldnt change the drumpattern later on.

    nice tune tho!
     
  13. Phat_Sam

    Phat_Sam Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    3,122
    Likes Received:
    235
    Location:
    The Cupboard Under The Stairs
    Cheers groelle. Yeah... wasnt sure about the drum pattern either... gonna have to look at it again me thinks...