Techno influenced dnb?

Forau

CONCUSSION RECS
VIP Junglist
Joined
Dec 2, 2010
Location
Room 2 @ Fabric
Picked up a couple of vinyl today.

Heard this tune, and then researched the artists and found more of its kind.





Its kinda techno-y influenced dnb. Would pretty much be neurofunk i guess if there was an aggressive bassline.

Is this just a few off tracks or isit a genre? If so, whats it called?
Think it could go down quite well at a squat party in 2 weeks, anyoneknow of any similar kind of tracks?

Want to find some stuff people who are incredibly mashed will love, haha.
 
Last edited by a moderator:

ThePapa

Suffragette City..
VIP Junglist
Joined
Aug 19, 2010
Location
West London
Got your big pimpin' gear sorted? :2thumbs:



Like that first tune ish. The rest are a bit meh...

I'm guessing you're gonna do a sort of Danny B megamix for this party? Would work for me but I'd keep some jump-up back as a back up plan.

What tunes are you feeling at the moment?
 

Forau

CONCUSSION RECS
VIP Junglist
Joined
Dec 2, 2010
Location
Room 2 @ Fabric
Got your big pimpin' gear sorted? :2thumbs:



Like that first tune ish. The rest are a bit meh...

I'm guessing you're gonna do a sort of Danny B megamix for this party? Would work for me but I'd keep some jump-up back as a back up plan.

What tunes are you feeling at the moment?

Not really feeling the pimpin gear. Im a bit too white. In fact, im so white if i took my shirt off youd be able to see my heart like a new born fish, lol.
If you fancy turnin up in the pimp gear, be my guest, youd pull it off far better than i could, haha.

Well, the squat party i want some quite head fucked kinda tunes, So Sub Focus - Druggy is a must. lol
My mates bday club hire thing im gonna just say fuck it and stick mainly to jump up, but a few well known's in there too.
 

DjTiesticles

Well-Known Member
VIP Junglist
Joined
Mar 27, 2007
CURRENT VALUE
DONNY
LIMEWAX
THE SECT
AUDIO
ROBYN CHAOS
COUNTERSTRIKE
PANACEA
SPL
DJ HIDDEN
PROPAGANDA
EVOL INTENT
BKEY
MASHEEN
FORBIDDEN SOCIETY
EMPIRE X
ZARDONIC
DYLAN
GEIN
THE SECT

That should be a good introduction for you
 

Forau

CONCUSSION RECS
VIP Junglist
Joined
Dec 2, 2010
Location
Room 2 @ Fabric
CURRENT VALUE
DONNY
LIMEWAX
THE SECT
AUDIO
ROBYN CHAOS
COUNTERSTRIKE
PANACEA
SPL
DJ HIDDEN
PROPAGANDA
EVOL INTENT
BKEY
MASHEEN
FORBIDDEN SOCIETY
EMPIRE X
ZARDONIC
DYLAN
GEIN
THE SECT

That should be a good introduction for you

Cheers bro, i know a few of them, but the rest looks sweet. Would like to add i wasnt really going for neurofunk type stuff, more on the verge of techno kinda thing.
 
Last edited:

luciduk

Active Member
VIP Junglist
Joined
Oct 25, 2009
give these a listen (i know they are neuro artists but listen)





black sun empire do ALOT of techno influenced dnb but half their tracks are more tech/neuro
 
Last edited by a moderator:

logikz

I Am Not The King
Joined
Feb 8, 2002
Location
www.easternpromiseaudio.com
check old underfire stuff. the first in technoid dnb. and there are different kinds of techno to be influenced by, i certainly wouldnt put counter strike and current value on the same list as raiden
 

Moskit

:rodigan:
Joined
May 27, 2009
Disregard Techno D&B, acquire Clarkee @ Dreamscape 7 tape, listen to real Techno, fuck bitches.
 

ill1

Member
Joined
Mar 23, 2007
Location
east coast US
Check out Dub Elements Bass up to the tope EP. It's all colab tracks and three of the four are very techno/rave influenced. Also Uman did a remix of The Passive Resistance's track Stuck that has a hardcore/techno vibe to it.
 
Top Bottom