Rate my tunes please!

Discussion in 'Production' started by Insane, Nov 5, 2002.

  1. Insane

    Insane New Member

    Joined:
    Nov 5, 2002
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Location:
    London
  2. dJINMEN

    dJINMEN New Member

    Joined:
    Nov 5, 2002
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Location:
    Nederlands
    listening...

    *first tune,... Hmm, funkybeat, but I really dont like your drum samples. Especially your snare. Need sum filtering,.. Dont like the acid sound either.

    *2nd tune.. better then the first one. The bassline's very deep. but just like your first mix, I dont like your snare. It sounds to dull.
    Fruityloops samples?

    *tune 3: Listening to Mercy show.... Intro.. Sounds real nice, nice vocals! Hmm.. Dont like the beat tough, . Again the snare.
    Bassline starts to get boring,. At about 3/4 of your track, the bassline gets a little bit toooooo boooorring. Maybe you need sum more variations?

    *4th tune: yeah... Like this one!!! Nice vocal atmosphere. Beat needs more power though. The breaks in the tune, are lame.

    *Listening to Scribble.. nice intro. Damn, when your beat started to get in, It fucks up everything. Your beat is like in the background or sumthin man. You gotta level op your beat. Even your hihats are louder!!!

    *Hmmm.. Listening to Scribble lost soul remix... Hmm... Strange beat. I think The first one's better...

    *Mellow Flex: Wow., Strange beat. Very odd. Dont like this one. It doesn't sound like dnb actually..?

    Scribble idd liked best. :slayer:
     
  3. Insane

    Insane New Member

    Joined:
    Nov 5, 2002
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Location:
    London
    cheers :) the 4th tune was the first one i made.. its complete shite lol
     
  4. Insane

    Insane New Member

    Joined:
    Nov 5, 2002
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Location:
    London
    bump