Whats with people that don't follow you back on Soundcloud?

Discussion in 'Production' started by mr meh, Jul 6, 2013.

  1. mr meh

    mr meh Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2010
    Messages:
    1,075
    Likes Received:
    107
    Location:
    Hull, UK
    So I just noticed on my sc account that theres a lot of people who I've followed and haven't followed me back. Now I'm not talking about big name producers who have many thousands of followers, I'm talking about 'low level' producers with small numbers of followers who don't follow you back.

    Now the only reasons I can think of for this are; 1) Not feeling your tunes. Well thats fine, but I always find its polite to follow ppl back if they have taken the time to check me out, and even if i'm not into the type of music they make. 2) Arrogance. They feel as though they deserve to be 'bigger', and feel you are too 'smalltime' to be worthy of following back.


    So whats the deal here, anyone got any thoughts on this?


    (And btw, I found this little app thing called 'The Soundcloud CircleJerk' which shows who isnt following you back ;) - http://soundcloud.onloop.net )
     
  2. D-Jhepz

    D-Jhepz ◕‿◕

    Joined:
    May 16, 2012
    Messages:
    2,196
    Likes Received:
    253
    Location:
    ╭∩╮(︶︿︶)
    man dnt wanna sound like a dick but really? you should expect people to follow back just cos you follow them, as you said they may not be digging your tunes etc...? i follow people cos i like there shit, they say they give a dl at a certain amount of followers, or for updates of future tunes, dnt expect them to follow back or even listen to my tunes, thats a bit childish
     
    spyre, underspawn and DeeGun like this.
  3. DeeGun

    DeeGun Church of Krust

    Joined:
    Mar 20, 2008
    Messages:
    14,152
    Likes Received:
    2,567
    Location:
    Full Cycle
    Polite? More like wasting time.

    Kinda paranoid.
     
  4. MisterApe

    MisterApe 8bit junkie

    Joined:
    May 3, 2012
    Messages:
    757
    Likes Received:
    82
    Location:
    Fortress Europa
    Honestly, I only follow back because I always love hearing new music, whatever the genre is.

    Following back because it's polite is a waste of my time.
     
  5. Shatner's Bosom

    Shatner's Bosom murder TANMUSHIMUSHI

    Joined:
    Apr 18, 2012
    Messages:
    4,833
    Likes Received:
    1,142
    Location:
    Hummus
    lol i just unfollowed loads of people, but mostly because they don't ever upload anything
     
  6. bongobongo

    bongobongo Member

    Joined:
    Oct 23, 2012
    Messages:
    314
    Likes Received:
    23
    Why don't you worry more about makings music than people following you.
     
    spyre and underspawn like this.
  7. Shatner's Bosom

    Shatner's Bosom murder TANMUSHIMUSHI

    Joined:
    Apr 18, 2012
    Messages:
    4,833
    Likes Received:
    1,142
    Location:
    Hummus
    you just don't get it, man
     
  8. Skuff

    Skuff Well-Known Member

    Joined:
    Sep 23, 2011
    Messages:
    1,039
    Likes Received:
    86
    Location:
    Essex
    Tbh a lot lately I've been feeling the exact opposite mate. If someone follows me, and leaves a comment, I try to check out their stuff and return the favour, but there are lots of people that follow you to try and get new followers for themselves without even checking your tracks, then within a couple of days they unfollow. That's why I'm picky with who I follow back. I'd rather have people that actually like what I do follow me, than someone that just wants to make themselves look popular and hadn't even listened to my music.

    There are the ones too that leave a comment saying 'yeah this is nice' You then go check there sent comments, and see that they've just copied and pasted it to 500 others
     
    spyre and Sider48 like this.
  9. D-Jhepz

    D-Jhepz ◕‿◕

    Joined:
    May 16, 2012
    Messages:
    2,196
    Likes Received:
    253
    Location:
    ╭∩╮(︶︿︶)
    people actually do that?! now that is a more of thread topic call annoymous hack them kill them
     
    Sider48 and LVB like this.
  10. Skuff

    Skuff Well-Known Member

    Joined:
    Sep 23, 2011
    Messages:
    1,039
    Likes Received:
    86
    Location:
    Essex
    Too many mate. I'd say 30-40% of people that follow me are people that do exactly that. A good tale tell sign as well is when they follow over 2000 people! Why would anyone seriously follow that many people lol
     
  11. ThePapa

    ThePapa Suffragette City..

    Joined:
    Aug 19, 2010
    Messages:
    8,306
    Likes Received:
    659
    Location:
    West London
    Yeah for me they have to leave a comment or favourite something just to show they're real. Otherwise all you get are people following you who haven't listened to any of your 'tracks' or are using software to follow and unfollow you.

    Some cunt did that to me for 60 days straight it was only after I pm'd him a couple of times (he tried to say he had no idea how it was happening) and left abusive messages on this page that he stopped.
     
    Skuff likes this.
  12. Skuff

    Skuff Well-Known Member

    Joined:
    Sep 23, 2011
    Messages:
    1,039
    Likes Received:
    86
    Location:
    Essex
    Now that's a good idea haha. I had someone do it 5-6 times over a 2 week period.. To me I don't see why they do it. 90% of the times their tracks are shit.. So next time you see someone with loads of followers, but couldn't produce a bacon sandwich, you can tell that this is exactly what they've done
     
  13. D-Jhepz

    D-Jhepz ◕‿◕

    Joined:
    May 16, 2012
    Messages:
    2,196
    Likes Received:
    253
    Location:
    ╭∩╮(︶︿︶)
    lol so jokes people actually put more time into promoting their there tracks than there tracks themselves?! crazy i wouldnt dream of promoting anything til i have a sick collection i can actually boast with... except on here but I'm looking for ways to make better tracks not telling u all "H3Y L00K 4T MY TR4ACKS M7"
     
    Sider48 likes this.
  14. Shatner's Bosom

    Shatner's Bosom murder TANMUSHIMUSHI

    Joined:
    Apr 18, 2012
    Messages:
    4,833
    Likes Received:
    1,142
    Location:
    Hummus
    Remember those bots those bots a few months ago?
     
  15. Skuff

    Skuff Well-Known Member

    Joined:
    Sep 23, 2011
    Messages:
    1,039
    Likes Received:
    86
    Location:
    Essex
    Yeah posting tracks on forums etc to get 'real' comments and feedback is invaluable IMO, But having your mates say yeah this is the bollocks, and having 400 'fake' followers isn't gonna help anyone. They def need to put something into the coding on the SC website that only allows you to follow a certain amount of people per week. Why would anyone need to follow 100-2000 people in a day legitimately
     
  16. MisterApe

    MisterApe 8bit junkie

    Joined:
    May 3, 2012
    Messages:
    757
    Likes Received:
    82
    Location:
    Fortress Europa
    There's nothing wrong with promoting yourself on soundcloud, but it should be due to production skills, not spamming comments and follows :/.

    It's just another form of e-penis enlarging.
     
  17. mr meh

    mr meh Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2010
    Messages:
    1,075
    Likes Received:
    107
    Location:
    Hull, UK
    Well I guess my point is that if your only dealing with low numbers of followers then why be picky about following someone back?

    I can understand if its some spammer or someone who is clearly just fishing for any followers. But it doesnt take a genius to see the difference between those ppl and ppl who are actually making music ;)
     
  18. IV4

    IV4 Currently a newt.

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    5,162
    Likes Received:
    1,417
    I try to follow the people on this forum and a few select others who I deem interesting. That is why I follow you.
     
  19. DjCartel

    DjCartel Well-Known Member

    Joined:
    Jun 19, 2012
    Messages:
    1,184
    Likes Received:
    166
    Location:
    surrey
    No offence but wbo cares? Why would you want someone to follow you just cos you follow them? That would be a meaningless follow! Like iv4 I follow people im interested in. I think I follow you as well. Not sure though but that doesnt mean I do t like your nusic. I tend to look out for amateur prodycers on here and inly follow big artists taht will actually release music pn soundcloud
     
  20. Binary_UK

    Binary_UK Binary.

    Joined:
    Sep 1, 2011
    Messages:
    1,269
    Likes Received:
    319
    Location:
    Bristol
    yea same here, I literally will follow people if their stuff interests me or we chat a lot. Bun being famous on Soundcloud and all that wank, if you are a good producer and your tunes speak for themselves then you will not need to spam anything about.