Thin and Crispy - Mean Streets

jonl

Member
Joined
Oct 21, 2010
Drums are bit lacking in the low freqz Crispmaster beef em up... Hot intense sorta vibe tho, mafia gangsta murderation.... now that I can dig.

Come 6 months u gonna be mean, I can tell.
 

luciduk

Active Member
VIP Junglist
Joined
Oct 25, 2009
feelin this mate, nice amen chops!! nice percussion fills as well. agree with jonl i would liek the drums to have more punch and low end probably
 

Jolly Jumpa

Dj Synergex
Joined
Dec 24, 2007
Location
Canada
I don't think I checked the older version.
First off, I think the intro's a little long. Chop's are nice, but either a fade in or break to get into the mood would of been nice... or a reverse cymbal. Kind of like the second drop.
Congo fills were nice. Amen break got a little repetitive after a while.
There's a bit of stuff missing from this, but overall mate, it's a decent tune. Keep it up.
 

Thin and crispy

Active Member
VIP Junglist
Joined
Jan 14, 2009
Location
Doncaster, United Kingdom
I don't think I checked the older version.
First off, I think the intro's a little long. Chop's are nice, but either a fade in or break to get into the mood would of been nice... or a reverse cymbal. Kind of like the second drop.
Congo fills were nice. Amen break got a little repetitive after a while.
There's a bit of stuff missing from this, but overall mate, it's a decent tune. Keep it up.

cheers man, still a WIP, did the drums earlier gonna see what else i can do with it :)
 

djdevz

Member
VIP Junglist
Joined
Sep 17, 2010
Location
London
nicee track mate!
some cheeky samples in there like thunder, rain n a girl screaming? lol
but yeah sort the drums out..otherwise its sweet.
 

Fishy:)

Active Member
VIP Junglist
Joined
Feb 18, 2009
Location
Norway
liking this man:) got a cool vibe too it, but ye as jonl and the others said, i can hear u need more low frequencies to the drums:)

But overall i think its good!
 

Thin and crispy

Active Member
VIP Junglist
Joined
Jan 14, 2009
Location
Doncaster, United Kingdom
Sorted the drums now (i think), gave it a much better mix down, chopped the break a little more in some areas, and brought the high passed break in the back out a little more, on my speaks everything is sounding a lot smoother and punchier soooo, will bang up an update soon if any1 is inetrested.
will probably be on dnbshare or if i upgrade my sc account in the next few days.
 

Fishy:)

Active Member
VIP Junglist
Joined
Feb 18, 2009
Location
Norway
U should upgrade man:) so cool to just do a few changes and not having to delete and reupload the whole thing:)
 

luciduk

Active Member
VIP Junglist
Joined
Oct 25, 2009
lol devz... "but yeah sort the drums out and sort ya life out" straight to the point int ya
 

subprime

Dysjoint
VIP Junglist
Joined
Feb 2, 2009
Location
NZ
I always like listening to your stuff man, there always seems to be a bit of art in your tunes. Nice one.
 

Mrachniot

Macedonian Drum & Bass
Joined
Oct 22, 2010
Location
Tetovo, Macedonia
drums are to loud dude ... if u mix and master ... and eq them ... will be perfect ... 1L Twisted Scientist Project
p.s. i have new tune also ... check it ;) feedback appriciated
 
Top Bottom