The best scratch heavy mixes.

Discussion in 'Drum & Bass' started by savoirfaire, Jan 30, 2009.

  1. savoirfaire

    savoirfaire 16

    Joined:
    Mar 27, 2008
    Messages:
    972
    Likes Received:
    1
    Hey
    I know Hype obviously but he's done quite a few, but are there any other good DJ's who have done mixes like that? Any awesome Hype and other DJ' mixes like this?
    thanks
     
  2. Alexi

    Alexi Drench Audio

    Joined:
    May 21, 2007
    Messages:
    997
    Likes Received:
    0
    Location:
    Bristol/Southampton
    I haven't got any links to hand, but 99% of marky sets will have some sick scratchin in
     
  3. savoirfaire

    savoirfaire 16

    Joined:
    Mar 27, 2008
    Messages:
    972
    Likes Received:
    1
    cool thx but is'nt he mainly Liquid? i like variety in my mixes. i dno i havent been keeping up with dnb really for months
     
  4. Alexi

    Alexi Drench Audio

    Joined:
    May 21, 2007
    Messages:
    997
    Likes Received:
    0
    Location:
    Bristol/Southampton
  5. savoirfaire

    savoirfaire 16

    Joined:
    Mar 27, 2008
    Messages:
    972
    Likes Received:
    1
    Lol first vid is sick scratching! Cheers ill dl some of his mixes. Nice album btw Alexi :p
     
  6. MARKLAR

    MARKLAR International Tracksuit Salesman

    Joined:
    Oct 1, 2006
    Messages:
    15,032
    Likes Received:
    650
    find sum scratch pervert mixes they usualy finish a set with dnb
     
  7. Barnzee

    Barnzee OmniaInNumerisSitaSunt

    Joined:
    Dec 24, 2007
    Messages:
    1,076
    Likes Received:
    0
    Location:
    Milton Keynes/ York university
    teebee is a pretty good scratcher.
     
  8. Mr G

    Mr G Old Cunt From 19 Longtime

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    7,422
    Likes Received:
    200
    Location:
    Essex, UK
    DJ Sy is a good scratcher, shame he's a happy hardcore DJ....although i got some good old skool sets of his.
     
  9. Toejam

    Toejam OOOBEY DOOBEY

    Joined:
    Nov 28, 2007
    Messages:
    4,682
    Likes Received:
    361
    Location:
    Ipswich
    Dj Andy, brazilian dj havent heard his sets but seen a few vids and he goes all crazy and starts scratching with his feet
     
  10. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    this.


    Sy is an excellent scratcher
     
  11. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    quite 1dimensional tho if u know what i mean.

    abit weak
     
  12. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    those world mixing championships scratch DJ's are something else.

    theres a matey who scratches like behind his back n shit
     
  13. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    yeah like dj craze.

    foowkin quality.

    seen a few vids where he scratches with his elbow n shit
     
  14. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    yeh mang.

    i really wana learn to scratch.

    those guys are extremeley skilled in the ancient art of : vinyl scratchy
     
  15. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    i can do a few scratches.

    but my decks are shit so i dont tend to do them.

    doubt i can really do them anymore
     
  16. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    what decks do you have?
     
  17. DJNoize

    DJNoize Your Mom Rates Me

    Joined:
    Mar 4, 2008
    Messages:
    2,048
    Likes Received:
    3
    hypes are cuts are alot more inteligent than markys
    he takes vocals and cuts them clean and uses clever patterns


    everytime i see marky hes just using the tire screech sample. but he just does it in a really crazy way.


    hype is way better

    Standard
     
  18. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    crappy numark ones.

    the needles jump alot.
    these are belt drives....
    I lost my technics when my house burnt down a while ago
     
  19. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    that scratching ive heard from you is dutty man!

    i need to get on the bandwagon
     
  20. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    FUCK man :(