Tattoo's and piercings

dose.bs1

THE DADDY
VIP Junglist
Messages
4,533
Likes
13
#1
Just after the recent thread that had been started wondered how many of us are painted or pierced??

I have nothin' pierced..

Got 5 tattoos, half a sleeve on my upper right arm, full sleeve in the process on my left arm which is mainly chinese with a buddha in the middle, one on my leg, back, and lower right arm.... I find them pretty damn addictive!
 

nafe1

sea turtles mate
VIP Junglist
Messages
520
Likes
12
#3
4 tattoo's, 1 of which is shit and embarassing haha

used to have both of my ears pierced when i was rockin out at school but thats about it
 

ScottyEightSix

HUGE EARS > COMEDY CHIN
VIP Junglist
Messages
13,629
Likes
887
#4
gettin my tongue pierced an got a few ideas for tatoo's nothin done yet tho as I aint rushin into it this shits gonna be on my body for life so its gotta be perfect!
 
Messages
401
Likes
0
#5
im getting one done at some point in the near future but i dunno when. how long does it take from getting a tattoo done to it being fine and you don't have to look after it anymore?? i wanna know if i can get mine done before i go on holiday - don't wanna have to worry about it while im out there!
 

dose.bs1

THE DADDY
VIP Junglist
Messages
4,533
Likes
13
#6
im getting one done at some point in the near future but i dunno when. how long does it take from getting a tattoo done to it being fine and you don't have to look after it anymore?? i wanna know if i can get mine done before i go on holiday - don't wanna have to worry about it while im out there!
I would wait till you get back cause even after its healed the sun, sea and chlorine can still damage it. And generally I wud say healing all depends on the after care but can be quick if its looked after bud
 

KEMZ

Blatant Royal Status
VIP Junglist
Messages
1,248
Likes
0
#7
im getting one done at some point in the near future but i dunno when. how long does it take from getting a tattoo done to it being fine and you don't have to look after it anymore?? i wanna know if i can get mine done before i go on holiday - don't wanna have to worry about it while im out there!
ide say a week at least, possibly two dep on how big it is.

two to be safe, the last thing your skin needs after that is sunburn on it bro.
 

dose.bs1

THE DADDY
VIP Junglist
Messages
4,533
Likes
13
#8
gettin my tongue pierced an got a few ideas for tatoo's nothin done yet tho as I aint rushin into it this shits gonna be on my body for life so its gotta be perfect!
Sensible talk man, I rushed into one of mine when i was younger, luckily its getting covered with my sleeve thats in process on my arm
 

Fazer

wat
VIP Junglist
Messages
737
Likes
3
#9
Got a full sleeve on my right arm, got my finger done, got both sides of my chest, got one on my left wrist (soon to be another sleeve though), and one at the top of my back.
 
Messages
401
Likes
0
#11
I would wait till you get back cause even after its healed the sun, sea and chlorine can still damage it. And generally I wud say healing all depends on the after care but can be quick if its looked after bud
ide say a week at least, possibly two dep on how big it is.

two to be safe, the last thing your skin needs after that is sunburn on it bro.

yeah i thought that waiting til i get back would be sensible, even though it's not a particularly big one. My holiday is 3 and a half weeks later than when I'd get it done but I reckon I'll wait just to be safe. Don't wanna get out there, get an infected shoulder and sit in a Spanish hospital for 2 weeks!
 

JamesZero

aka Zero Beats
VIP Junglist
Messages
2,937
Likes
112
#13
I used to have one ear pierced when I was in my teens... but it was mainly because my sister had just passed a course and wanted someone to practise on! lol

I have been thinking about getting a tatto for a while, I haven't thought of anything inspiering yet tho!

As Scotty said there is no point in rushing...
 

wo88le

A Mockery of a Travesty
VIP Junglist
Messages
784
Likes
3
#14
id quite like to design one myself, but takes ages over. Start of with an idea and then add to it when something inspires or affects me, like a timeline of a period of my life. Could imagine it looking quite cool, or quite shit, cant draw at all you see.
 
Top