some new ting

Discussion in 'New Talent & Track Reviews' started by rysk, Oct 15, 2012.

  1. rysk

    rysk Part-time waster

    Joined:
    Mar 24, 2011
    Messages:
    7,231
    Likes Received:
    747
    Location:
    Herts, UK
    first time i've hit 'the studio' and left with results in weeks.

    suggestions, criticisms, all welcome.

     
    Last edited: Oct 15, 2012
  2. dirty breaks

    dirty breaks Guest

    jolan pls.

    dats cancur.
     
  3. rysk

    rysk Part-time waster

    Joined:
    Mar 24, 2011
    Messages:
    7,231
    Likes Received:
    747
    Location:
    Herts, UK
    expand on that so i can at least chemo it.
     
  4. dirty breaks

    dirty breaks Guest

    didn't even listen to it. :teeth:

    I will give it a listen tomorrow though, and give you some tips and shiz :2thumbs:
     
  5. pattycake

    pattycake Member

    Joined:
    Sep 19, 2012
    Messages:
    192
    Likes Received:
    4
    Location:
    Australia
    This is great I love the creative variation, plenty of things need work mix wise but yeah sweet vibes!
     
  6. rysk

    rysk Part-time waster

    Joined:
    Mar 24, 2011
    Messages:
    7,231
    Likes Received:
    747
    Location:
    Herts, UK
    sorta finished it, mixdown needs a lot of work and i went a bit mad on the panning which incidentally made a lot of stuff sound shit and now i can't get rid of the automations.

     
  7. Catsel

    Catsel Well-Known Dismember

    Joined:
    Jan 3, 2008
    Messages:
    16,327
    Likes Received:
    2,087
    didn't hear original..

    update sounds cool man.. got a metalheadz feel to it.. :gun:

    i like the gospel kinda noises.. chanting, hmmming, w/e u call it.
     
  8. rysk

    rysk Part-time waster

    Joined:
    Mar 24, 2011
    Messages:
    7,231
    Likes Received:
    747
    Location:
    Herts, UK
    safe for the feedback.


    shameless self bump
     
  9. Altodnb.

    Altodnb. AltoDnB

    Joined:
    Apr 22, 2012
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Location:
    New Zealand
    Solid stuff here man, id say your sub freqs are just a tad to loud and your drums could punch through a bit more.
     
  10. jimjimjim

    jimjimjim oldskool

    Joined:
    Sep 8, 2009
    Messages:
    2,041
    Likes Received:
    218
    Location:
    Slough UK
    easy m8. really like the sounds in the tune - oldksool vibe awwww yeah
    mix -yeah re-do that.
    what i do:
    drop all the faders - bring up the kik n snare to the volume u want.
    then bit by bit bring up each other element - when you notice the volume of your drums going down (or dont sound loud enough) then get out your eq tools and fix that . might need side chaining on some of the basses.
    dont mean to tell you how to suck eggs tho m8 - peace
     
  11. Caldeth

    Caldeth Member

    Joined:
    Dec 20, 2009
    Messages:
    78
    Likes Received:
    3
    Location:
    Estonia
    Yeah, good advice regarding mixdown up there ^. I also bring the drums to the volume I want first, and everything else around it.