So I was in Tempest today and....

Discussion in 'Drum & Bass' started by BDS, Jun 3, 2009.

  1. BDS

    BDS Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2008
    Messages:
    3,224
    Likes Received:
    2
    Location:
    Ye Olde England
    There was this geeza chatting away to lee, turned out to be Tactix the bloke who produced that old skool tune "the way", anyways.... Lee is starting his own label called Apex recording's and get this! Tactix has done a 2009 Remix of The Way for the first release..

    That is gonna be the A-side and the B-side is gonna be a remix by Serum.

    He gave me a sneak preview of 6 or 7 tunes forthcoming from a few up and coming guy's and trust this label is gonna be BIG!

    He's just trying to secure a decent distro deal, and is speaking to load media at the moment so hopefully it shouldnt be long til it's out.



    anyways just thought I'd give peeps a heads up.

    ez.
     
  2. Riisu

    Riisu Not the Preacher Man

    Joined:
    May 21, 2007
    Messages:
    7,307
    Likes Received:
    226
    Location:
    Hornchurch
    this isn't the remix andy has been playing lately isit?
     
  3. BDS

    BDS Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2008
    Messages:
    3,224
    Likes Received:
    2
    Location:
    Ye Olde England
    na andy has been playing the old remix he wont have got his hands on this 1 yet, he doing an amen remix aswell and the better of the 2 is gonna be the 1 that gets handed out.
     
  4. Riisu

    Riisu Not the Preacher Man

    Joined:
    May 21, 2007
    Messages:
    7,307
    Likes Received:
    226
    Location:
    Hornchurch
    cool, i thought as much. i'm never sure which remix andy plays as it's always a tease....
     
  5. safety

    safety double safety

    Joined:
    Mar 15, 2007
    Messages:
    6,368
    Likes Received:
    29
    Location:
    raglan, nz
    god bless tempest. my favourite record shop ever and i miss it like crazy. when i moved to london i went in to blackmarket and felt like a total groupie so i started buying on line, but in tempest every man is made to feel like a god. do you ever go up the top floor where the house and equipment is bds? old mate of mine called ian works up there, or did, haven't spoke to him ages.
     
  6. boobjunkie

    boobjunkie Active Member

    Joined:
    Jan 17, 2008
    Messages:
    2,099
    Likes Received:
    4
    Location:
    SW LDN
    i miss tempest.. e block in manchester is no where near as good. i heard tempest is closin at some point though gonna be a shitter if it's true :(
     
  7. BDS

    BDS Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2008
    Messages:
    3,224
    Likes Received:
    2
    Location:
    Ye Olde England
    the bits I heard were break'ish deep tunes but he reckons that the label is gonna be an all rounder so you never know what the next release is gonna be. bit of tech bit of deep, jump up, basically allsorts.



    I also had a listen to a tune that Tactix has just finished called "The Ramp" and it was heavy as, so expect big things from him in the future , the guy is making a BIG comeback.
     
  8. BDS

    BDS Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2008
    Messages:
    3,224
    Likes Received:
    2
    Location:
    Ye Olde England
    I dont too much myself but I know who your talkin about he help's my mrs when she's shopping for hardcore lol.

    not that I know of mate. nothing to indicate anything like that.
     
  9. ScottyEightSix

    ScottyEightSix HUGE EARS > COMEDY CHIN

    Joined:
    Jun 15, 2007
    Messages:
    13,064
    Likes Received:
    623
    Location:
    CHINFORD
    oi eastern blocs right man
     
  10. the_voice

    the_voice Active Member

    Joined:
    Dec 8, 2007
    Messages:
    2,961
    Likes Received:
    12
    Location:
    tamworth/uk
    there is a tempest in brum
    full of emo punk music down stairs full of joke music

    bds check pm
     
  11. BDS

    BDS Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2008
    Messages:
    3,224
    Likes Received:
    2
    Location:
    Ye Olde England
    haha what the fuck are you on about??

    top floor is speed garage and hardcore shit like that...middle is punk metal etc....basement is dnb,dubstep,hip hop etc..

    and yeh its in birmingham hence why i was in there.
     
  12. thedjnifty

    thedjnifty Well-Known Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    3,266
    Likes Received:
    46
    Lookin forward to this first release

    An up to date version of The Way would be sick yet alone a Serum remix :)
     
  13. the_voice

    the_voice Active Member

    Joined:
    Dec 8, 2007
    Messages:
    2,961
    Likes Received:
    12
    Location:
    tamworth/uk

    top is trance and house mate the i dont think the sell hardcore now
     
  14. BDS

    BDS Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2008
    Messages:
    3,224
    Likes Received:
    2
    Location:
    Ye Olde England
    THEY DO ONLY A SMALL SELECTION THOUGH...

    SPEAKS VOLUMES ABOUT THE STATE OF THE HARDCORE SCENE DONT IT.


    SHIT MUSIC ANYWAY HAHA
     
  15. safety

    safety double safety

    Joined:
    Mar 15, 2007
    Messages:
    6,368
    Likes Received:
    29
    Location:
    raglan, nz
    your lack of comprehension for the english language baffles me sometimes
     
  16. DJRefixdnb

    DJRefixdnb Evasive Action CEO

    Joined:
    Dec 5, 2008
    Messages:
    191
    Likes Received:
    0
    Location:
    Birmingham
    lee's a badman, about time he got himself doin sumat more than workin his arse off for us in that sweatbox downstairs.
    poor bugger, the weeks when marks on holiday he's always sweatier than a french mans ball sack.

    biggles uncle lee.
     
  17. ZackMRG

    ZackMRG Circles are Pointless

    Joined:
    Sep 9, 2008
    Messages:
    1,715
    Likes Received:
    70
    Location:
    Halesowen, UK
    I was in Tempest today n all, Only popped into to buy 1 tune, ended up with the usual 5 more than I originally wanted, Lee always produces the goods (y)
     
  18. sammys

    sammys Shelter Birmingham

    Joined:
    Oct 3, 2007
    Messages:
    1,346
    Likes Received:
    0
    Location:
    London/Birmingham
    big news, cheers mate
    and the serum remix sounds sick!
     
  19. BDS

    BDS Active Member

    Joined:
    Mar 25, 2008
    Messages:
    3,224
    Likes Received:
    2
    Location:
    Ye Olde England

    you hit the nail on the head geez haha
     
  20. krease

    krease Member

    Joined:
    Mar 27, 2008
    Messages:
    487
    Likes Received:
    1
    which one is lee? the main geezer?
    aint been in tempest for ages, walk past everday on dinner aswell, infact im guna go in today!!

    as for ANOTHER verssion of "the way"...................................................................................


    :/


    edit: just googled apex recordings, and theres loads lol
     
    Last edited: Jun 5, 2009