Sid Fidla James - Machine Gun - Jump Up/Sid-Style

Discussion in 'New Talent & Track Reviews' started by Sid Fidla James, Aug 2, 2011.

  1. Sid Fidla James

    Sid Fidla James Member

    Joined:
    Sep 17, 2010
    Messages:
    250
    Likes Received:
    1
    Location:
    Sheffield, UK
    Last of the 3 tracks I was working on before computer died.
    Give this one a rework since new computer, quite happy with the result.

    Hope folk enjoy and feel free to coment

     
  2. miszt

    miszt BASSFACE Royale

    Joined:
    Dec 5, 2005
    Messages:
    2,946
    Likes Received:
    359
    Location:
    London
    sum sick bass noises in there! nice one, great perc too, good shit!
     
  3. headfaze

    headfaze New Member

    Joined:
    Jan 19, 2011
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Location:
    Brighton
    this isnt quite accessible enough for my liking, a bit too weird but good sounds. all sounds a bit close though, try and spread your sound out a bit more ie get some echoey stabs, maybe put some reverb on your break, something to give it a bit of space.
     
  4. Neomind

    Neomind Too many skulls!">:O

    Joined:
    Mar 18, 2010
    Messages:
    1,078
    Likes Received:
    13
    Location:
    Madrid, Spain
    this time the drop isn't as good as you use to do mate but still has the ideas. That sub is a bit wonky ain't it?
    anyway, dig those basses you make that are your signature sound! also drums keep getting better mate :)
     
  5. BLoodstaiN`

    BLoodstaiN` Member

    Joined:
    Feb 28, 2010
    Messages:
    491
    Likes Received:
    8
    Location:
    Bruges, Belgium
    Love the vibe! Woop Woop
     
  6. Sid Fidla James

    Sid Fidla James Member

    Joined:
    Sep 17, 2010
    Messages:
    250
    Likes Received:
    1
    Location:
    Sheffield, UK
    Cheers guys.

    @Neo - Yeah, not my best drop ever. But dig that I have a 'signature sound' lol.
     
  7. IV4

    IV4 Currently a newt.

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    5,159
    Likes Received:
    1,417
    this track seems to have a sense of humor. I just keep picturing a robot laughing at another pissed off robot. And in turn i laugh. Props thanks for the listen.
     
  8. Sid Fidla James

    Sid Fidla James Member

    Joined:
    Sep 17, 2010
    Messages:
    250
    Likes Received:
    1
    Location:
    Sheffield, UK
    samples were taken from a comedy film, "Dudley Do-Right". Terrible film, but had some good lines. Samlpes for "Dangerous" came from same film.
    Glad you like it dude and glad the advice was helpful.
     
  9. KG77

    KG77 New Member

    Joined:
    Aug 7, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    hey dude, are you the same sid fidla james that i knew at darnell music factory years ago?. its rich lol like that helps you remember :}. like the tunes btw.
     
  10. pitts

    pitts Member

    Joined:
    Jan 22, 2009
    Messages:
    735
    Likes Received:
    0
    Location:
    Bradford
    loving urban sprinting
     
  11. Sid Fidla James

    Sid Fidla James Member

    Joined:
    Sep 17, 2010
    Messages:
    250
    Likes Received:
    1
    Location:
    Sheffield, UK
    Hey Rich, yep the same Sid.
    I remember the Christmas party is all I will say as proof.
    Anyhow, how the hell are you bro loooooooooooong time no see.
    Darell must have been 8 years ago. Either was a good course or we have good memory's.
    What you producing now-a-days?
     
  12. Fishy:)

    Fishy:) Active Member

    Joined:
    Feb 18, 2009
    Messages:
    1,245
    Likes Received:
    1
    Location:
    Norway
    Real sick track man;P Pretty original:D