reccomend software?

*Chloe

Well-Known Member
VIP Junglist
Joined
Aug 27, 2008
fruity loops is pretty standard i reckon
or ableton :) i hope that helps
i tried fruity loops but its pretty complicated (inmyopnion)
there is a fruity loops bible around tho
 

CH3SH

CH3SH - Naphalm Audio
Joined
Dec 27, 2008
Location
Bury St. Edmunds
Id suggest Reason,
As everything is interfaced,
No stragglin around either!
Check out Youtube for help and understanding too,
Id suggest a guy named Hydlide24
The guys a genius =]
Hope this helps!
 

Rubs90

KeyControl
VIP Junglist
Joined
Sep 3, 2008
Location
Bristol
Yeah it's pretty much down to FL Studio or Reason, the 2 of them will get you off with the basics :)
 

BassLion

Member
Joined
Jan 4, 2009
Location
northampton
im seeing some good advice, ive came to right place :), ill download the trials for FL and reason then if all goes well ill end up buying one of the two. cheers :D
 

RevTech

Butthole=output transduce
VIP Junglist
Joined
Aug 19, 2008
Location
AZ
Fruityloops, ACID, Logic, Reaper... any DAW.

But get the VST massive
 

cycloneuk

New Member
Joined
Jan 4, 2009
Location
UK
Native Instruments-All Plugins

Rob papen-Blue
Albino 3
Predator

Waves-SSL Collection
Diamond Bundle

Sonnox Oxford Bundle

Ataria-Moog Modular
Jupiter 8v

Antares Autotune

Spectrasonics-Stylus Remix

These the standard plugins that all the big producers use in all genre's of dance music
 

neuro

New Member
Joined
Jan 12, 2009
Location
wellington, nz
Im a noob to producing but at the moment learning, im liking ableton live rewired with reason with plugs such as massive, kontakt, xbass4000, reaktor, z3ta+, albino, t-racks..

Im more so learning reaktor as well, great sounds, hope to throw up some tracks up this year - lol.
 

MARLZTAH

++DuB PrOFesSoR++
VIP Junglist
Joined
Jul 22, 2003
Location
London
forget all the fancy vst's.... start out with any DAW and learn the basics, it will come with every thing you need. fancy instruments are no substitute for a good knowledge of what your doing

id stear well clear of synths like massive until you have mastered basic synthesis... the controls in massive will mean absolutely nothing if you dont
 

mikeOO1

Member
Joined
Aug 30, 2008
forget all the fancy vst's.... start out with any DAW and learn the basics, it will come with every thing you need. fancy instruments are no substitute for a good knowledge of what your doing

id stear well clear of synths like massive until you have mastered basic synthesis... the controls in massive will mean absolutely nothing if you dont

Yep.
 
Top Bottom