Pendulums New Album

Discussion in 'Drum & Bass' started by spiderfran286, May 4, 2008.

  1. spiderfran286

    spiderfran286 "Yes, squid pro roe..."

    Joined:
    Nov 4, 2007
    Messages:
    5,682
    Likes Received:
    28
    Location:
    Sheffield
    any1 listend to it?
    it makes my ears bleed, and not in a good way


    ever been to a pendulum gig? last 1 in sheffield was full of emos! haha they have that emo MC aswell haha
     
  2. Da'DGee

    Da'DGee Scousebuster

    Joined:
    Jun 23, 2007
    Messages:
    875
    Likes Received:
    0
    Location:
    Germany
  3. spiderfran286

    spiderfran286 "Yes, squid pro roe..."

    Joined:
    Nov 4, 2007
    Messages:
    5,682
    Likes Received:
    28
    Location:
    Sheffield
  4. GreenBoy

    GreenBoy Active Member

    Joined:
    Jun 30, 2002
    Messages:
    1,238
    Likes Received:
    6
    granite seems to be the best tune off the album and granite is already worse than cancer. rest can't be commented, because their aren't enough words to describe that shit... just awful.
     
  5. wobbie

    wobbie Echidna

    Joined:
    Dec 28, 2005
    Messages:
    1,823
    Likes Received:
    4
    Location:
    Manchester
    I actually quite like it, like i say in the other thread.
    I can see why a lot of people dont like it but if you dont like it then just ignore it like all the other music that you dont like. It isnt meant to be a drum n bass album whatsoever.
     
  6. Blurr

    Blurr Wasted Selection

    Joined:
    Jan 7, 2007
    Messages:
    3,026
    Likes Received:
    3
    had a listen to it yesterday and its very poor
    granite isnt the best tune on the album, theres better more liquidy vibes on there

    i wonder where this thread is gonna go? worms in a can anyone?
     
  7. dizzzeejungle

    dizzzeejungle Junglist Down Under..

    Joined:
    Oct 2, 2007
    Messages:
    835
    Likes Received:
    10
    Location:
    Perth
    I dont mind the drop in 02 different, and i don't mind how 04 visions kind of takes you on a trip, but i mean its all too safe for me.

    I mean, hit some minor notes, get eerie and dark, take a few risks like Hold Your Colour.

    No one really cares for boring chord progressions, i mean to me it sounds like a high-school bands interpretation of Muse.

    :word:
     
  8. mzacker

    mzacker ^^^^/\^^^^

    Joined:
    Apr 29, 2007
    Messages:
    380
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newark, NJ
    :word: :word: :word:
     
  9. BoudiCat

    BoudiCat SERIAY.

    Joined:
    Jan 21, 2008
    Messages:
    5,933
    Likes Received:
    20
    Location:
    your face.
    Pendulum used to be good, I'm so disappointed in them now. Was gunna give this a listen but I don't fancy my ears bleeding, I have enough problems with my nose bleeding.
     
  10. BoudiCat

    BoudiCat SERIAY.

    Joined:
    Jan 21, 2008
    Messages:
    5,933
    Likes Received:
    20
    Location:
    your face.
    I agree, but it's hard when it's all over the radio....
     
  11. spiderfran286

    spiderfran286 "Yes, squid pro roe..."

    Joined:
    Nov 4, 2007
    Messages:
    5,682
    Likes Received:
    28
    Location:
    Sheffield
    so duz shabba d, according to his auntie!
    what a crap excuse for not making it to hypes show last week!
    getting his aunt to ring 4 him! haha
     
  12. BoudiCat

    BoudiCat SERIAY.

    Joined:
    Jan 21, 2008
    Messages:
    5,933
    Likes Received:
    20
    Location:
    your face.
    Eh?! Explain! Please :)
     
  13. spiderfran286

    spiderfran286 "Yes, squid pro roe..."

    Joined:
    Nov 4, 2007
    Messages:
    5,682
    Likes Received:
    28
    Location:
    Sheffield
    he was booked for hypes show on kiss last wednesday night
    he got his aunt to ring hype to tell him he wasnt coming cuz he had a nose bleed!
    haha! last time he didnt show cuz he hurt his toe! how that stops him chattin shit i dont know!
     
  14. mISHKA

    mISHKA Member

    Joined:
    Sep 17, 2004
    Messages:
    979
    Likes Received:
    2
    Location:
    RH10
    Shabs was too yayo'd off his face mabye??

    As for pendulum, is there a way I can set the forum to not show any posts containing the word "pendulum"!!
     
  15. BoudiCat

    BoudiCat SERIAY.

    Joined:
    Jan 21, 2008
    Messages:
    5,933
    Likes Received:
    20
    Location:
    your face.
    Ahhhhhhhh I get ya. What a crackhead...
     
  16. spiderfran286

    spiderfran286 "Yes, squid pro roe..."

    Joined:
    Nov 4, 2007
    Messages:
    5,682
    Likes Received:
    28
    Location:
    Sheffield
    init! sat tooting his crack pipe instead of doing his job!
     
  17. djflicky

    djflicky Well-Known Member

    Joined:
    Oct 10, 2007
    Messages:
    2,595
    Likes Received:
    58
    Location:
    London, United Kingdom, United Kingdom
    showdown is the only tune that i will play!!
     
  18. lokki

    lokki JUNGLIST FROM DEYA

    Joined:
    Oct 7, 2002
    Messages:
    3,278
    Likes Received:
    4
    Location:
    READING
    Havnt listened to it yet.. i did like what they have done so far. Its not dnb, but then who gives a fuck anyway?

    "if i start seeing emos at raves im gonna kill em..."

    grow up. lol
     
  19. McJoggbo

    McJoggbo because bass matters

    Joined:
    Apr 14, 2008
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Location:
    laaaandon taaaan
    i was going to buy this but from the reviews on here i think ill have to download first and see if its worth the cash.
     
  20. GreenBoy

    GreenBoy Active Member

    Joined:
    Jun 30, 2002
    Messages:
    1,238
    Likes Received:
    6
    no shit sherlock :lol: i only said granite is the best track on the album not because it is dnb, but because it is the best track they could produce for the album.

    their rock-electro sound is probably the cheapest and popest there is... check out stuff from dopplereffekt, aphex twin and etc before running about and saying this is good electro :lol: it is the most appalling piece of shit that pendulum has ever done.