Opinions on Behringer DJX750?

Discussion in 'DJ's, MC's & Turntablism' started by Forau, Nov 21, 2011.

  1. Forau

    Forau CONCUSSION RECS

    Joined:
    Dec 2, 2010
    Messages:
    4,800
    Likes Received:
    262
    Location:
    Room 2 @ Fabric
    Right now im using my American Audio VMS4 as an analog mixer, and its introducing a lot of noise into the signal, and causing output to sound a bit gash.

    Considering buying the Behringer DJX750 as im on a very tight budget,

    Reckon it'll be good for just bedroom mixing with 2x rokit 5's?

    Anyone used em? Opinions?

    If i order it in the next 2 hours i get it for £160 including postage =P
     
  2. wingz

    wingz everyones fav austrian

    Joined:
    Apr 10, 2008
    Messages:
    3,304
    Likes Received:
    435
    Location:
    Austria
    my mate has that one hooked up to a traktor audio 8 dj interface. sounds awesome
     
  3. Forau

    Forau CONCUSSION RECS

    Joined:
    Dec 2, 2010
    Messages:
    4,800
    Likes Received:
    262
    Location:
    Room 2 @ Fabric
    Fuck it, think im gonna go for it, can always sell it on when i finally get a xone 62 lol.

    And besides i can try it out for an hour or 2 and if its sounds gash/er, i'll send it back =P
     
  4. Fallen.GeMiNi

    Fallen.GeMiNi 3rd rate banger merchant

    Joined:
    Jul 21, 2010
    Messages:
    4,553
    Likes Received:
    806
    Location:
    Decin, Czech Republic
    That's a fine mixer, you can't do any better for that price I'd say. Go for it :)
     
  5. Forau

    Forau CONCUSSION RECS

    Joined:
    Dec 2, 2010
    Messages:
    4,800
    Likes Received:
    262
    Location:
    Room 2 @ Fabric
    Just heard a few people saying styay away from behringer :/. And my money situation isnt great at the moment, didnt want to spunk money on shit.
     
  6. Teddy

    Teddy 60% Staff Member

    Joined:
    Dec 19, 2008
    Messages:
    8,773
    Likes Received:
    1,793
    Location:
    STN
    yeah they are pretty gash
    u get a lot for ur money but the sound quality is pathetic and expect every fader to break within moments
    im speaking from experince of the djx700 tho, but im imagine this one not to be much different

    but it is £460 cheaper than the pioneer it tries to replicate
    so bear that in mind
     
  7. Forau

    Forau CONCUSSION RECS

    Joined:
    Dec 2, 2010
    Messages:
    4,800
    Likes Received:
    262
    Location:
    Room 2 @ Fabric

    Saying that, ive been offered a xone 22 for between 100 and 150 quid. And considering i dont need all these effects and filters and shit, i think i might go for it instead. The behringer just looks a little tidyer, but i guess thats not why i should be buying it =P
     
  8. Fallen.GeMiNi

    Fallen.GeMiNi 3rd rate banger merchant

    Joined:
    Jul 21, 2010
    Messages:
    4,553
    Likes Received:
    806
    Location:
    Decin, Czech Republic
    I've been using DJX700 for a fair amount of time and I've never had a problem with any fader. You're right about sound quality, which don't stand a chance when comparing it with Pioneer or Allen & Heath top tier stuff, but for that price it's a really good mixer me thinks.
     
  9. ilovelondon

    ilovelondon Call me Jens.

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    2,632
    Likes Received:
    28
    Location:
    Belgium
    I've heard good things about the Beat 4 from JBsystems in price/quality.

    I got the DDM4000 by behringer, no complaints at all. I was gonna buy the djx750 first, but the fader thing was a major turnoff...
    So didn't risk it, you have to be very lucky to have one without some bug...

    Gaz aka Tactactian aka djmotiondnb had one, he talked me out of it.
     
  10. Dubsta

    Dubsta Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2011
    Messages:
    1,371
    Likes Received:
    49
    ok well this is my honest opinion....i own one.....firstly, there are lots of features on it that you wont use, but the eq and four channels are all spot on......and yes it does replicate the pioneers but for 160 you really cant go wrong......thing is everyones hooked on using this mixer and that mixer.....bit lets stop a minute and concentrate on the djing ability....afterall whatever mixer you use, if your a shit dj its not gonna mix for you is it??.....ive used mine for a year now with no problems...and i do two weekly radio shows so its put thru its paces