New Tune.. for Liquid and Jump Up Heads

Discussion in 'New Talent & Track Reviews' started by sam the dnb man, Jan 21, 2009.

  1. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    http://dnbshare.com/download/ToxicCulture-Rhythm.mp3.html

    Just finished this tune.
    I try to combine Jump up and liquid with this one. I use orchestra plug ins and samples to add a liquid effect during the intro.

    As it drops i introduce a wobble sound with plenty of sub bass.

    Please check it out and leave feedback.

    This is my first finished tune on Logic aswell.:):):)
     
  2. MARKLAR

    MARKLAR International Tracksuit Salesman

    Joined:
    Oct 1, 2006
    Messages:
    15,032
    Likes Received:
    650
    bit of jumquid
    or limp up
    sounds cool man.
    like the orchestra bit!
    drums sound bit week tho!
    fatten em up!:rik:
     
  3. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    okay man will do...cheers

    i didnt want the typical jump up drums on this on though
     
  4. DJ NUERA

    DJ NUERA 5HEAD

    Joined:
    Jul 2, 2008
    Messages:
    6,531
    Likes Received:
    168
    Location:
    CRANIUM
    Ez man,

    Like the little orchestra break! sounds nice, like SC said tho I rekon the drums could do with beefing up a bit tho.

    Like it tho still.

    Big ups
     
  5. Mattix

    Mattix Sub Focus anyone?

    Joined:
    Jun 7, 2008
    Messages:
    1,427
    Likes Received:
    5
    Location:
    Horsham
    mate, for some reason when i started listening to it, on another web page some news story came on about Bin Ladin & muslims etc and all this wierd stuff and i was wondering what the hell vocal you had used and thought it was proper random, then i realised it was coming from another web page! haha!

    Liking the track mate, agree with SC & Nuera on the drums, def need to be beefed up. Maybe add a few more layers aswell and some more FX in the break.

    Good work man!
     
  6. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    cheers mate...haha u crack me up.

    I might sample the sound of saddam hussien being hanged soon just for you. lol
     
  7. co0ke

    co0ke windowlicker

    Joined:
    Jun 9, 2008
    Messages:
    1,058
    Likes Received:
    5
    listening now...

    intros quite like freaky para style

    its good the way the chords change after a bit, get more positive, like promising hope to this paranoid geeza (or mayb not jus my interpretation)

    i like the layout of the drums, speshly the kicks, but i agree with whoever said they could do with a little phattening.

    keep at it man (y)
     
  8. JunglelisticG

    JunglelisticG I ♥ Drum'N'Bass

    Joined:
    Nov 14, 2008
    Messages:
    637
    Likes Received:
    5
    Location:
    Hertfordshire!!
    Listenin now...

    Its cool...I like it:D
     
  9. Mattix

    Mattix Sub Focus anyone?

    Joined:
    Jun 7, 2008
    Messages:
    1,427
    Likes Received:
    5
    Location:
    Horsham
    haha! deal!
     
  10. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    think im gunna go back to this...get it sounding propper.

    gunna test it on a few different systems and that.

    gunna sort out that bass synth especially
     
  11. Nutek

    Nutek movement junglist

    Joined:
    Apr 2, 2008
    Messages:
    4,051
    Likes Received:
    11
    Location:
    Hampshire
    yeah man finish it up, will be a good tune (y)
     
  12. robhicks1

    robhicks1 Nuts about Zoo

    Joined:
    Feb 6, 2008
    Messages:
    2,530
    Likes Received:
    7
    Location:
    Southampton
    Thats a nice little tune man.
     
  13. GiDriK

    GiDriK Lost in jungle

    Joined:
    Apr 17, 2008
    Messages:
    432
    Likes Received:
    0
    Location:
    Tallinn, Estonia
    I join the squad of likers of this tune! :D that sounded wierd :))
     
  14. kama

    kama benkama.net

    Joined:
    Mar 24, 2002
    Messages:
    2,768
    Likes Received:
    48
    Location:
    Halfway between the gutter and stars
    Not bad.

    On the 'thin beats' note though, maybe if you don't want the usual jump up style beats you could just beef up the first beat to give it more roll.

    The bits with the bass synth and the eerie pad sound are a bit empty sonically. I'm not saying you need a full spectrum wall of sound type of thing but maybe some effect sounds to make it interesting.

    You could beef up the low mids on this whole piece too.
     
  15. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    Gunna go back to this when i get some new monitors.
    I wanna make this tune sounding as good as possible...also the bass synth needs sorting.

    When i upgrade logic il get to it....theres a few features i dont have at the mo which i need.
    Im still learning aswell...im used to FL still.

    cheers for the advice.




    and thanks for the feedback peoplesss
     
  16. Niceneasyuk

    Niceneasyuk Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    197
    Likes Received:
    1
    Location:
    Nottingham
    sounds like the initial drums are running through a low pass filter... the kicks seem to a have a delay on them?? or u doubled them up with a lower the velocity on the second kick or something :p. Love the string pad proper eirie! nice drop with a smooth bass to follow, good work mate!
     
  17. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    cheers man.

    with the drums i had multiple kits.

    one on of the kits i place some extra kicks in different places.

    seemed to make the beat roll abit more and give it abit more pace
     
  18. Dustek

    Dustek Finished the PhD

    Joined:
    Oct 18, 2004
    Messages:
    5,914
    Likes Received:
    15
    Location:
    London on the Wisla
    Orchestra is nice.

    I do suggest changing the minor keys to major at the beginning because the transition is a bit jarring, same with the melody wobble bass at 1:30 - a major key would be better. Or put everything into minor key. I think it could end at 5.07, just fade out.

    Good overall.
     
  19. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    cheers dustek.

    will let you know when its finished.

    not gunna go back to it for a while...gunna give it a few weeks, work on other genres so i develop new ideas ect.

    also working on some other bits and maybe working with vocalists/bands in the future.
     
  20. ScottyEightSix

    ScottyEightSix HUGE EARS > COMEDY CHIN

    Joined:
    Jun 15, 2007
    Messages:
    13,061
    Likes Received:
    623
    Location:
    CHINFORD
    Nice track man, i love the bassline, but i think you should have a phrase of just drums right at the start of the track.