My Music, Your Music --- Which sentance is correct?

Discussion in 'Drum & Bass' started by rmt, Jan 21, 2005.

?

Which sentance is correct?

  1. Punk is shit

    1 vote(s)
    9.1%
  2. Punk music is not to my taste

    10 vote(s)
    90.9%
  1. rmt

    rmt sex for money plz?

    Joined:
    Jan 25, 2002
    Messages:
    337
    Likes Received:
    0
    Location:
    Essex, England
    Well i've been really badly fucked off by my best mate, because he said that hardcore is shit. Firstly, hardcore is not shit, however, i need to approach this from the correct angle. I don't listen to Punk or Ska, but i don't say it is shit, i say it is not to my taste, all those 'grebs' say that our music (the majority of us listen to drum and bass, with metal, rock and everything else thrown in) is shit, which really angers me, and thus i would like to you vote on the correct way to phrase it, or of course if you don't agree me with. The poll is obviously just an example
     
    Last edited: Jan 21, 2005
  2. mesh

    mesh Active Member

    Joined:
    Sep 21, 2003
    Messages:
    4,414
    Likes Received:
    13
    Location:
    INSIDE
    haha thats funny, any true punk would agree punk is shit I reckon. cos they don't give a fuck.
    :resick:
    "You just pick up a chord, go twang, and you've got music."
    -Sid Vicious

    Seriously, I agree with your general point, I get pissed when people say music I like is shit (or when I think that's what they are saying)
    I think its quite bound up with peoples' ego and identity; when people say 'your music is shit' it can seem like a personal attack, I think because both punk and dNb attract people to a 'lifestyle' idea (or perceived lifestyle), so an attack on music can seem like an attack on your values.
    Because of this I try ( ! ) to personally be careful about saying 'this is bad, this is rubbish', even when that might be what I think. Its just more diplomatic to say 'not feeling it' and leave it at that.
     
  3. PeTzZz

    PeTzZz Retired DnB Listener

    Joined:
    Jun 14, 2004
    Messages:
    586
    Likes Received:
    0
    I just couldn't vote, because I respect punk stuff. One of my friends was/is in a punk band and he made me to respect that.

    But if xxx music is not to my taste then it is not to my taste, but if it is shit then it is not to my taste + I really really don't like it and(/or) even hate it.
     
  4. Mulla

    Mulla Digital Future

    Joined:
    Mar 21, 2002
    Messages:
    2,163
    Likes Received:
    1
    Location:
    Bored at Work
    Couldnt have put it better myself.

    So I wont.
     
  5. rmt

    rmt sex for money plz?

    Joined:
    Jan 25, 2002
    Messages:
    337
    Likes Received:
    0
    Location:
    Essex, England
    yep exactly. the question was just an example, i mean, i could replace 'punk' with drum and bass. Whats more annoying is that somebody has associated hard house, with hardcore and assumes that because their ex girlfriend slag listens to hard house, anyone that listens to hardcore is a twat - that really irritates me!
     
  6. V Matt

    V Matt Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    878
    Likes Received:
    0
    Location:
    London Town
    The way I see it is that any music I don't like is automatically shit because if it wasn't shit then I'd like it :D
     
  7. Junglette

    Junglette New Member

    Joined:
    Jan 6, 2005
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Location:
    Nashville
    the first statement is more of an attack. it'll get you nowhere. the second is simply a statement of opinion. much more user friendly.
     
  8. rmt

    rmt sex for money plz?

    Joined:
    Jan 25, 2002
    Messages:
    337
    Likes Received:
    0
    Location:
    Essex, England
    Hmmz. I've found out anyway that my best mate is a dick. he's been slagging off my best female friend to my girlfriend.
     
  9. Dustek

    Dustek Finished the PhD

    Joined:
    Oct 18, 2004
    Messages:
    5,914
    Likes Received:
    15
    Location:
    London on the Wisla
    Time to change best friends.
     
  10. rmt

    rmt sex for money plz?

    Joined:
    Jan 25, 2002
    Messages:
    337
    Likes Received:
    0
    Location:
    Essex, England
    yeah. only problem is, i have a professional relationship with him aswell - and of course, now i have to be two-faced! i don't actually have any option but to continue being his friend :end_of_wo
     
  11. V Matt

    V Matt Member

    Joined:
    Aug 16, 2002
    Messages:
    878
    Likes Received:
    0
    Location:
    London Town
    I would get him rubbed out (y)
     
  12. JimJapBap

    JimJapBap Member

    Joined:
    Jul 16, 2003
    Messages:
    236
    Likes Received:
    2
    An easy response to this always pointless discussion is "How boring would life be if everyone liked the exact same thing and there were no differing opinions?"
     
  13. rmt

    rmt sex for money plz?

    Joined:
    Jan 25, 2002
    Messages:
    337
    Likes Received:
    0
    Location:
    Essex, England
    that isn't what im sayin. what i'm saying is that everybody is entitlted to a opinion - but everybody's opinion is correct, there is no 'shit' music, just music that you don't like, so its not to your taste!
     
  14. mISHKA

    mISHKA Member

    Joined:
    Sep 17, 2004
    Messages:
    979
    Likes Received:
    2
    Location:
    RH10
    I can think of some tunes that would be deemed shit even by thoser who made them! :D
     
  15. PeTzZz

    PeTzZz Retired DnB Listener

    Joined:
    Jun 14, 2004
    Messages:
    586
    Likes Received:
    0
    Just because of that shit thing he isn't your good/best friend any more? :mad_guy:

    (n)
     
  16. rmt

    rmt sex for money plz?

    Joined:
    Jan 25, 2002
    Messages:
    337
    Likes Received:
    0
    Location:
    Essex, England
    nah he is, i forgave him for that within 20mins. i'm angry with him because of something he said about my female best friend..but thats nothing to do with dnb. and anyway, we're still best mates :D
     
  17. PeTzZz

    PeTzZz Retired DnB Listener

    Joined:
    Jun 14, 2004
    Messages:
    586
    Likes Received:
    0