Mixdown advice please!

Discussion in 'Production' started by Exert, Apr 11, 2013.

  1. Exert

    Exert I like trains

    Joined:
    Feb 26, 2013
    Messages:
    96
    Likes Received:
    5
    Location:
    Coventry/Essex/London
    Just a quicky!

    Does anyone find anything dodgy in this, my ears are deaf now:



    Much love!
     
  2. bhksamples

    bhksamples Member

    Joined:
    Jun 9, 2011
    Messages:
    99
    Likes Received:
    43
    The hihat is a bit harsh. Apart from that its sounds balanced !
     
    Exert likes this.
  3. Exert

    Exert I like trains

    Joined:
    Feb 26, 2013
    Messages:
    96
    Likes Received:
    5
    Location:
    Coventry/Essex/London
    Gotcha, thanks dude!

    It's not so tough to mix down when there's hardly anything going on haha..
     
  4. tewky1

    tewky1 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 16, 2012
    Messages:
    1,303
    Likes Received:
    288
    Thats a great track dude. Only thing that I would change myself, is to try and make the synth the plays the melody line in the intro and 2nd drop a bit thicker, just sounded a bit thin to my ears. But really a great tune!
     
    Exert likes this.
  5. Exert

    Exert I like trains

    Joined:
    Feb 26, 2013
    Messages:
    96
    Likes Received:
    5
    Location:
    Coventry/Essex/London
    Yeah man definitely, it's a bit stale ain't it, I'll have a play around with it!

    Thanks dude
     
  6. JimpaDirt

    JimpaDirt Vettvilling

    Joined:
    May 23, 2011
    Messages:
    909
    Likes Received:
    68
    Location:
    A galaxy far, far away
    This should probably be posted in the track-review part of the forum... but im not a cop ;) I think I would have boosted the bass a bit, its quite subby witch makes it hard to make out.

    I often take one or two days without listening to the track at all and then go back and do the mixdown... cuz you dont listen to the track as a full thing when you've worked individualy on each sound. Atleast thats for me :p
     
  7. Exert

    Exert I like trains

    Joined:
    Feb 26, 2013
    Messages:
    96
    Likes Received:
    5
    Location:
    Coventry/Essex/London
    Yeah probably lol, however it's not at 100% yet so technically it wouldn't be a review just yet ;)

    And you're right man fo sho, I'm at the Mrs' place right now so don't have access to anything :| so thought I'd get some feedback off you lovely people haha

    Thanks mate
     
  8. Phat_Sam

    Phat_Sam Well-Known Member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    3,119
    Likes Received:
    232
    Location:
    The Cupboard Under The Stairs
    Need more low end in the kick. and the snare. or maybe less reverb on the snare. Drums seem a bit flat in general. Like the shuffle pattern though. Nice
     
  9. Exert

    Exert I like trains

    Joined:
    Feb 26, 2013
    Messages:
    96
    Likes Received:
    5
    Location:
    Coventry/Essex/London
    Got you man thanks a lot, keep it coming!
     
  10. Elzerk

    Elzerk 00111100 00110011

    Joined:
    Nov 8, 2011
    Messages:
    1,251
    Likes Received:
    48
    The sub is way too repetitive, ADD REVERB! And more gnarly grows, could do with some more percussive goodness.
     
  11. Exert

    Exert I like trains

    Joined:
    Feb 26, 2013
    Messages:
    96
    Likes Received:
    5
    Location:
    Coventry/Essex/London
    Thanks for the advice man but I'm really only looking for advice on the mix down, not arrangement or any of that good stuff.

    I'm not trying to create the next best underground track haha just trying to practice on getting the basics down for now

    Cheers though!