Lowkey & Faith SFX

Discussion in 'Waffle' started by Tatty Bojangles, Nov 12, 2009.

  1. Tatty Bojangles

    Tatty Bojangles -=Grimey Limey=-

    Joined:
    Oct 30, 2009
    Messages:
    181
    Likes Received:
    1
    Location:
    UK
  2. GZero

    GZero No fear no sound!

    Joined:
    Dec 15, 2007
    Messages:
    2,268
    Likes Received:
    3
    Location:
    Cambridge, UK
    Once the fucker finally loaded, it was SIIIIIICK.
     
  3. Textbook

    Textbook BUTTER

    Joined:
    Aug 20, 2008
    Messages:
    1,785
    Likes Received:
    3
    Location:
    Kernow'
    lowkey is nice..
     
  4. GZero

    GZero No fear no sound!

    Joined:
    Dec 15, 2007
    Messages:
    2,268
    Likes Received:
    3
    Location:
    Cambridge, UK
    OI.

    I don't even like Hip Hop but Low Key is IMPRESSIVE.
     
  5. Tatty Bojangles

    Tatty Bojangles -=Grimey Limey=-

    Joined:
    Oct 30, 2009
    Messages:
    181
    Likes Received:
    1
    Location:
    UK
    I like all sorts of Rap but Lowkey, as an artist, is really refreshing. None of this, guns, hoes and clothes bullshit just non-stop realness. Easily one of the best in UK. I advise anyone to go check out his other tunes on youtube, biggles.
     
  6. wo88le

    wo88le A Mockery of a Travesty

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    786
    Likes Received:
    3
    Location:
    Leicester
  7. EWOKS

    EWOKS POTATOES GONNA POTATE

    Joined:
    Feb 8, 2008
    Messages:
    7,410
    Likes Received:
    360
    Location:
    Portsmouth
  8. EWOKS

    EWOKS POTATOES GONNA POTATE

    Joined:
    Feb 8, 2008
    Messages:
    7,410
    Likes Received:
    360
    Location:
    Portsmouth
    he also helped form a group called Poisonous Poets , with doc brown , stylah and others.. doc brown and lowkey were there best. doc brown talks real aswell .

    checks docs realeases aswell, im not overly keen but worht a listen.. ive got them aswell if anyinterested, and poisonous poets tracks ..

    doc and lowkey released madworld which got massive airplay .. i wasnt overly keen myself.

    but lowkeys key to the game volumes are worth a listen if you like politacal meaningful content, hes jokey aswell to mix it up

    theres a track . health clinci or something, bout getting std's and going to get hecked and shit , pretty jokes.
     
  9. Sammy_Dodger

    Sammy_Dodger Mr Ed

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    3,559
    Likes Received:
    127
    Location:
    Peckham
    Lowkey is a badman...key to the game volume 2 <----BIG

    big up all the Poisonous poets!!

    Stylah is sick too...personally Id say hes got better flow and delivery than Doc Brown, but doc goes deep with lyrics...might have something to do with him going to Eaton
     
    Last edited: Nov 12, 2009
  10. Tatty Bojangles

    Tatty Bojangles -=Grimey Limey=-

    Joined:
    Oct 30, 2009
    Messages:
    181
    Likes Received:
    1
    Location:
    UK
    i got all lowkeys mixtapes on the ipod, kttg vol 2 & 3 were sick, his album dear listner is big too, go cop it if you haven't yet. Im amazed people like him aren't getting the respect they deserve in the game but dickheads like souljah fag are getting bucks. lowkey is britains immortal technique imo
     
  11. Sammy_Dodger

    Sammy_Dodger Mr Ed

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    3,559
    Likes Received:
    127
    Location:
    Peckham
    i think hes been working with immortal in the states at the mo as it goes...still waiting to hear some material tho...
     
  12. Tatty Bojangles

    Tatty Bojangles -=Grimey Limey=-

    Joined:
    Oct 30, 2009
    Messages:
    181
    Likes Received:
    1
    Location:
    UK
    ye he has, he's got a tune out called voices of the voiceless with him ant tech, if you aint heard it yet. go on youtube and check it out, its mad
     
  13. Sammy_Dodger

    Sammy_Dodger Mr Ed

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    3,559
    Likes Received:
    127
    Location:
    Peckham
    on it like a kipper!! nice one pal...

    Whats your opinion of stylah??
    heard much of his stuff??

    I designed the quick promo release cd for him back in the day...

    [​IMG]
     
  14. GZero

    GZero No fear no sound!

    Joined:
    Dec 15, 2007
    Messages:
    2,268
    Likes Received:
    3
    Location:
    Cambridge, UK
    NO SHIT!

    Alright we're going back a bit here. I had my Hiphop phase, was well into Skinnyman and Poisonous Poets (I still have Poisonous Poetry on CD somewhere). Anyway, as Doc Brown went solo, he had a website (and this must be 6+ years ago) and on that website he had a promo song, I rememer it was in Real Audio format and had a female vocalist.

    I NEED THAT TRACK BACK. I don't think it made it onto any of his albums, I don't remember the name, all I remember was it was a slow beat and was totally fucking awesome squared.

    I need this track, any Doc Brown fans out there?
     
    Last edited: Nov 12, 2009
  15. Tatty Bojangles

    Tatty Bojangles -=Grimey Limey=-

    Joined:
    Oct 30, 2009
    Messages:
    181
    Likes Received:
    1
    Location:
    UK
    Stylah's heavy, i first heard him on that Arabian Knights mixtape and on a couple other mixtapes. I met him in oxford street nearly 3years ago flogging his CD outside HMV. He's decent, great skills.

    Theres shitloads of sick rappers in the UK that need to be heard. Have any of you heard of this guy

    Manage
    http://www.youtube.com/watch?v=ESEKG4jvDss

    One of the best and yet he's unheard of, such a shame.

    p.s. if you can get me that CD dodger, nice one. that warfare tune is sick
     
    Last edited: Nov 12, 2009
  16. Turtles

    Turtles Member

    Joined:
    Aug 29, 2008
    Messages:
    293
    Likes Received:
    0
    fuckin sick

    when he drops in those 5 words...pressin buttons like habbidashary :teeth:
     
  17. EWOKS

    EWOKS POTATOES GONNA POTATE

    Joined:
    Feb 8, 2008
    Messages:
    7,410
    Likes Received:
    360
    Location:
    Portsmouth
    heavy tune man ..

    has he got a mixtape/album out ?
     
  18. EWOKS

    EWOKS POTATOES GONNA POTATE

    Joined:
    Feb 8, 2008
    Messages:
    7,410
    Likes Received:
    360
    Location:
    Portsmouth
  19. Dave Dexcell

    Dave Dexcell Dexcell

    Joined:
    Aug 22, 2008
    Messages:
    1,127
    Likes Received:
    4
    Location:
    noob to Southampton!
    FAITH SFX IS BIG!
     
  20. Tatty Bojangles

    Tatty Bojangles -=Grimey Limey=-

    Joined:
    Oct 30, 2009
    Messages:
    181
    Likes Received:
    1
    Location:
    UK