Letting two tunes by the same producer roll in the mix

Discussion in 'Drum & Bass' started by thumpah, Jun 17, 2009.

  1. thumpah

    thumpah Member

    Joined:
    Mar 14, 2007
    Messages:
    341
    Likes Received:
    0
    Whats your opinion on this? personally i just cant do it but i have herd some djs mix that way throughout there sets.
     
    Last edited: Jun 17, 2009
  2. Teddy

    Teddy 60% Staff Member

    Joined:
    Dec 19, 2008
    Messages:
    8,776
    Likes Received:
    1,795
    Location:
    STN
    yeah theres not much wrong with that imo, depending on the tunes themselves!
    if the've got the same drums on each track then its gonna flange and most likely sound shite.
    wouldn't like to do it to much but the occasional mix is alright.
    annoys me when some djs play their own tunes one after the other after the other after the other, but its promotion at the end of the day. if id made several decent tunes i probably would 2!
     
  3. Riisu

    Riisu Not the Preacher Man

    Joined:
    May 21, 2007
    Messages:
    7,307
    Likes Received:
    226
    Location:
    Hornchurch
    got no problem doing this. don't see the big deal at all...
     
  4. safety

    safety double safety

    Joined:
    Mar 15, 2007
    Messages:
    6,368
    Likes Received:
    29
    Location:
    raglan, nz
    yeah exactly. i think you're gonna find as well that some of the best rolling mixes you're gonna get are from two tracks by the same producer, i think that's just common sense. for instance, try this little experiment... take two break tunes out of your box and roll 'em. i garuntee you won't be dissapointed with the results, i do it all the time.
     
  5. Nutek

    Nutek movement junglist

    Joined:
    Apr 2, 2008
    Messages:
    4,051
    Likes Received:
    11
    Location:
    Hampshire
    i can't do it! makes me feel like im cheating or some shit because more often than most, tunes by the same producer work perfectly together, i prefer to be adventurous etc

    it is rather petty though i guess :lol:
     
  6. ali^

    ali^ Bigtingsagwarn

    Joined:
    Jun 3, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    5
    Location:
    Sheffield
    was just about to say...
    The day i got the Symmetry EP I was doing this all day, and I still enjoy doing it now. It's a shame All Around is on the back of Hooked up, I'd like to mix them quite a bit
     
  7. Teddy

    Teddy 60% Staff Member

    Joined:
    Dec 19, 2008
    Messages:
    8,776
    Likes Received:
    1,795
    Location:
    STN
    buy another copy!! u know ur gonna rinse one of them to death! such a brillaint album!
     
  8. ali^

    ali^ Bigtingsagwarn

    Joined:
    Jun 3, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    5
    Location:
    Sheffield
    Not a bad idea at all!
    However I'm unemployed and still don't have;
    Melanie
    Solitary Native
    Blood Rain

    Trying to get some money together for these and a few more at the moment!
     
  9. thumpah

    thumpah Member

    Joined:
    Mar 14, 2007
    Messages:
    341
    Likes Received:
    0
    that kinda sums of what i feel especially cos most producers use pretty much the same drums and similar sounding baselines you sometimes can use two tunes to create a new track which quite often than not sounds good.
     
  10. safety

    safety double safety

    Joined:
    Mar 15, 2007
    Messages:
    6,368
    Likes Received:
    29
    Location:
    raglan, nz
    well, jump up producers and tech producers do, but liquid and ice step and other producers who flirt in the less dancefloor side of dnb definatley don't
     
  11. alz

    alz compress to impress

    Joined:
    Aug 12, 2007
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    63
    Location:
    Oxford
    if tunes go together they jus go, regardless of who made them.
     
  12. ArguS

    ArguS Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    558
    Likes Received:
    1
    Location:
    Somewhere better than the UK
    Yep.
     
  13. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    nothing wrong with this
     
  14. ali^

    ali^ Bigtingsagwarn

    Joined:
    Jun 3, 2008
    Messages:
    1,514
    Likes Received:
    5
    Location:
    Sheffield
    You sure can, as Break himself showed us
    No Destiny + Ringing Ears = Destiny Comes Ringin

    ah, what a guy
     
  15. sam the dnb man

    sam the dnb man Variation

    Joined:
    May 24, 2007
    Messages:
    10,438
    Likes Received:
    562
    Location:
    Feltham
    i love mixing one Break tune into the other.
    can have a lot of fun switching up and sheet.
     
  16. law_88

    law_88 Member

    Joined:
    Jul 10, 2008
    Messages:
    358
    Likes Received:
    0
    Location:
    leeds/london
    yeah man i've had a strictly break an icicle mix many times, usually some of the best i've done to be honest
     
  17. muzzadj

    muzzadj POW!

    Joined:
    Dec 29, 2007
    Messages:
    9,246
    Likes Received:
    220
    Location:
    Hurstpierpoint- Near Brighton
    I love doing it.. Proper blenders normally come out of it!
     
  18. Mr G

    Mr G Old Cunt From 19 Longtime

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    7,422
    Likes Received:
    200
    Location:
    Essex, UK
    When i had my decks and tunes i used to start Shy FX-The Message and Shy's Chopper Remix both at the same time and used to just roll it out for 2/3 minutes.

    The tunes are near enough the same except for the bassline and various other samples but it does sound good, especially when they both drop at the same time.
     
  19. Riisu

    Riisu Not the Preacher Man

    Joined:
    May 21, 2007
    Messages:
    7,307
    Likes Received:
    226
    Location:
    Hornchurch
    yeah, you know's it clart features.

    don'tget much more pleasurable than an all break mix to be honest. ROOOLLLLIINNNNNNNN'
     
  20. Lunos

    Lunos Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    7,319
    Likes Received:
    21
    yeh an hour of Break b2b Break b2b Break b2b Break

    it dont get much better than that for rollers