Football

IV4

DnBF Sheriff
VIP Junglist
Messages
5,951
Likes
1,956
#1
So the Vikings and the Steelers were at Wembely today. I am just wondering, does anyone in the U.K. give a fuck?
 

rj_dnb

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
1,183
Likes
245
#2
Yep, first full game I've watched this season. Really thought the Steelers were gonna do it at the end. Was a good game to watch
 

Harry3

Chuki
VIP Junglist
Messages
8,054
Likes
746
#3
So the Vikings and the Steelers were at Wembely today. I am just wondering, does anyone in the U.K. give a fuck?
loads

I love american footbaww

two sellout games at wembley this season, the game yesterday was shown live at a primetime slot, channel 4s showing live NFL every sunday night, vernon kay does a show every saturday morning. NFLs got a massive following here. Theres even talk of the Superbowl being held here at some point in the future...
 

Harry3

Chuki
VIP Junglist
Messages
8,054
Likes
746
#5
Yeah, havent watched it but vernon kay knows his shit

Disappointed the match yesterday didnt go into overtime, that wouldve been awesome for the fans there. Ol' Roflsburger has gone downhill.
 

Borf™

Borf
VIP Junglist
Messages
9,699
Likes
342
#6
FUCK YOUR HANDEGG

In all seriousness, I've really tried to get into it, but there's too much time in between plays. You spend half the time watching team talks and crowd reaction. Shame really, because it'd be a good game if it just flowed a bit more.
 

charlie131

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
3,341
Likes
84
#9
not really, guess its like when premier league clubs go to the states on tour, no one cares..

Plus like someone said before, to much stoppages in it... and to much armour. rugby players don't wear any
 

Dugg Funnie

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
1,400
Likes
238
#10
FUCK YOUR HANDEGG

In all seriousness, I've really tried to get into it, but there's too much time in between plays. You spend half the time watching team talks and crowd reaction. Shame really, because it'd be a good game if it just flowed a bit more.
This, I still like football, but ever since I got into hockey & soccer & other sports where shit is actually happening it's really just not on the same level ya kno?
 

IV4

DnBF Sheriff
VIP Junglist
Messages
5,951
Likes
1,956
#11
loads

I love american footbaww

two sellout games at wembley this season, the game yesterday was shown live at a primetime slot, channel 4s showing live NFL every sunday night, vernon kay does a show every saturday morning. NFLs got a massive following here. Theres even talk of the Superbowl being held here at some point in the future...
I would of thought nobody gave a shit about the sport outside of the U.S.

In all seriousness, I've really tried to get into it, but there's too much time in between plays. You spend half the time watching team talks and crowd reaction. Shame really, because it'd be a good game if it just flowed a bit more.
American sports seem to be slow moving. Football is as much of a game of strategy as it is raw power and talent. One of the reasons why I like Rugby so much is it's fast pace. Probably why rugby is my favorite sport, but if you give football a chance understand the strategy it might become more exciting.
 

tewky1

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
1,299
Likes
289
#12
Football is a game that you really need to know what is going on, to really appreciate whats happening.

Never lay 3.5 or 7.5 points, mugs game!
 

Harry3

Chuki
VIP Junglist
Messages
8,054
Likes
746
#13
i like nfl coz you can procrastinate on the laptop during breaks and timeouts and whatever and then switch back to the tv to watch awesome plays, I like the change of pace.

Also nothing beats the tension when its a really close game, a massive battle of nerves and tactics
 

Borf™

Borf
VIP Junglist
Messages
9,699
Likes
342
#16
I would of thought nobody gave a shit about the sport outside of the U.S.



American sports seem to be slow moving. Football is as much of a game of strategy as it is raw power and talent. One of the reasons why I like Rugby so much is it's fast pace. Probably why rugby is my favorite sport, but if you give football a chance understand the strategy it might become more exciting.
Yeh, but our football is hugely about strategy too. But it keeps moving throughout. The stops in American football are agonising at times.
 

rj_dnb

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
1,183
Likes
245
#17
True but the fact that they have all the stop starting means you have the opportunity to rethink strategies as the drive rolls on. In our football its more of a 'I see someone on a break, nip the ball up to him' kinda thing, more make it up as you go along except for set pieces. NFL is a bit more like chess on steroids IMO.
 

tewky1

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
1,299
Likes
289
#18
True but the fact that they have all the stop starting means you have the opportunity to rethink strategies as the drive rolls on. In our football its more of a 'I see someone on a break, nip the ball up to him' kinda thing, more make it up as you go along except for set pieces. NFL is a bit more like chess on steroids IMO.
Yeah its just violent Chess really, coach or Manning can have so much impact on a game. Its a fascinating sport!
 

Borf™

Borf
VIP Junglist
Messages
9,699
Likes
342
#19
True but the fact that they have all the stop starting means you have the opportunity to rethink strategies as the drive rolls on. In our football its more of a 'I see someone on a break, nip the ball up to him' kinda thing, more make it up as you go along except for set pieces. NFL is a bit more like chess on steroids IMO.
Football is a LOT more strategic than that....

Granted yankball has stratergy too, but there is no need for a fucking group hug every 3 seconds.

I love the brutality of it though. When's the highlight show on? I could probably watch that and enjoy it.
 

rj_dnb

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
1,183
Likes
245
#20
Haha true. If you've got Sky there's highlights of Sunday's games on Monday, and Monday's on Tuesday. I think you can catch mid week updates/results etc on ESPN Sportscentre too
 
Top