[Drum and Bass] Resonation - Away From Here, From You (Xiu Remix)

Discussion in 'New Talent & Track Reviews' started by xiu, Nov 16, 2011.

  1. xiu

    xiu Member

    Joined:
    Nov 16, 2011
    Messages:
    139
    Likes Received:
    7
    Location:
    Bucharest
    hi,

    It's my first entry here. I know it's just a remix (doesn't sound too much like the original though, maybe just the keys ), made it for a competition last month , but since I never received any feedback from this guy (didn't won btw) I would appreciate some feedback here .

    Thx, xiu




    ----------------------------------------------------------------------------------------
     
  2. parsons19

    parsons19 Active Member

    Joined:
    May 15, 2011
    Messages:
    1,056
    Likes Received:
    14
    Location:
    UK
    Nice remix dude, don't know the original but I reall enjoyed this version!

    Welcome to the forum and thanks for your helpful response in my thread, keep tunes like this coming ! :D
     
  3. lostnthesound

    lostnthesound Burns Easily in the Sun

    Joined:
    Oct 19, 2011
    Messages:
    1,397
    Likes Received:
    189
    Location:
    Washington DC
    Wow, I wasn't expecting this - and I do remember this competition and samples/stems.

    I like this choon. It's kinda grimey, kinda beautiful. I'm not in my studio at the moment so I can't really provide any feedback with regards to sound and frequency. However, arrangement-wise, it maintains interest quite nicely with your selections of sounds and noises – it really makes this tune easy to listen to from start to finish.

    The only part I feel that could benefit from just a very small bit of attention (and honestly, I'm really nitpicking) is the bridge between 1:51 and 2:12 where the measure repeats itself a few times. Perhaps switch up the last four counts of the bassline (aka a bass fill if you will) just to break up the monotony. Again, that's just IMO and I am nitpicking a bit. Overall, very nice track with a nice selection of sounds, drums etc.

    Thanks for sharing.

    Cheers.
     
    Last edited: Nov 16, 2011
  4. xiu

    xiu Member

    Joined:
    Nov 16, 2011
    Messages:
    139
    Likes Received:
    7
    Location:
    Bucharest
    Thank you. Feels like a nice place.

    Yeah well. My gf told me that she didn't like that part. She has good ears aaa ? But since the competition is over i will move on to the next project and actually let it available for free download :alchy:. Thx for the feedback man. Love :)
     
    Last edited: Nov 18, 2011
  5. underspawn

    underspawn Headz Roll

    Joined:
    Oct 23, 2010
    Messages:
    1,325
    Likes Received:
    167
    Loving the synth that comes @ 2;17