Dexcell Soundcloud Update

Discussion in 'Drum & Bass' started by $marty, Jul 3, 2010.

  1. $marty

    $marty Dexcell Staff Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    18,688
    Likes Received:
    1,915
    Location:
    Watford
    Ez everyone,
    Just to let you know that we've posted clips of two new tracks to our soundcloud page.
    "Comanche"
    "Endorphin"
    Hope you like ;)
     
  2. bn14

    bn14 Well-Known Member

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    2,490
    Likes Received:
    396
    we've???? r u dexcell??

    am i being stupid lol.........
     
  3. Dave Dexcell

    Dave Dexcell Dexcell

    Joined:
    Aug 22, 2008
    Messages:
    1,127
    Likes Received:
    4
    Location:
    noob to Southampton!
    yup.... Theres 3 of us
     
  4. $marty

    $marty Dexcell Staff Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    18,688
    Likes Received:
    1,915
    Location:
    Watford
    See the sigs for info mate :2thumbs:
     
  5. ScottyEightSix

    ScottyEightSix HUGE EARS > COMEDY CHIN

    Joined:
    Jun 15, 2007
    Messages:
    13,064
    Likes Received:
    623
    Location:
    CHINFORD
    really feeling Endorphin, beautifull tune!
     
  6. $marty

    $marty Dexcell Staff Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    18,688
    Likes Received:
    1,915
    Location:
    Watford
    Nice one Scoots. Big ups!
     
  7. MARKLAR

    MARKLAR International Tracksuit Salesman

    Joined:
    Oct 1, 2006
    Messages:
    15,034
    Likes Received:
    650
    that comanche tune is pretty sick adam really likin the bass on that one drums need a bt more punch tho an im not sure about the lead synth
    endorphin isnt really my cup of tea but the productions top notch
     
  8. $marty

    $marty Dexcell Staff Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    18,688
    Likes Received:
    1,915
    Location:
    Watford
    Thanks for the cool words Marklar.

    Keep those comments incoming peeps!
     
  9. groelle

    groelle Well-Known Member

    Joined:
    Feb 6, 2007
    Messages:
    5,498
    Likes Received:
    92
    Location:
    northern germany
    comanche sounds like tombraider in the beginning and i thought that this womp bass could be a fraction louder, dont think the drums are lacking punch tho. could be some minor mixdown problems. nice track tho! liking the athmosphere.

    endorphin isnt really my cup of tea either, gets pretty stale after the drop imho and the breakdown could use some kind of vocal imho. not a bad track at all tho :D

    big ups!!
     
  10. djmotiondnb

    djmotiondnb AKA Tactician

    Joined:
    Jan 5, 2009
    Messages:
    1,548
    Likes Received:
    1
    Location:
    Royal Leamington Spa, Warwickshire, United Kingdom
    yes boys big tunes! really feeling comanche.. great build up big drop! really like all elements of the track!

    I would like endorphin but too repetitive for me! would be cool if the drop changed up a bit from the intro as theres no suprise.. just my opinion tho!

    big up guys! :D
     
  11. luciduk

    luciduk Active Member

    Joined:
    Oct 25, 2009
    Messages:
    3,644
    Likes Received:
    5
    theres a reason he has 7 dexcell related links in his sig haha

    enjoying these tunes boys! good stuff
     
  12. TongueFlap

    TongueFlap Flappin'

    Joined:
    Jun 1, 2009
    Messages:
    3,839
    Likes Received:
    8
  13. greddie

    greddie Super Sir Loin

    Joined:
    Feb 21, 2008
    Messages:
    3,926
    Likes Received:
    85
    Location:
    Brighton
    i really like that endorphin tune
     
  14. Dave Dexcell

    Dave Dexcell Dexcell

    Joined:
    Aug 22, 2008
    Messages:
    1,127
    Likes Received:
    4
    Location:
    noob to Southampton!
    safe for the comments guys! We knew endorphin would get a mixed response as its pretty dam simple but there is a plan to get vocals on it were just in the process of writing it now, as for Comanche i agree with the mixdown issue were still faffin about with it,

    Loving the feedback!

    Muchos Gracias!
     
    Last edited: Jul 4, 2010
  15. PostmanPat

    PostmanPat I'll cum in your arse.

    Joined:
    Aug 31, 2009
    Messages:
    2,507
    Likes Received:
    11
    Location:
    Croydon, London
    Endorphin is sick boys!

    Make sure you drop it tomorrow ;)
     
  16. $marty

    $marty Dexcell Staff Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    18,688
    Likes Received:
    1,915
    Location:
    Watford
    But of course. Got something planned for that ;)