DnB Common Sense (Jungle Tune)

maschinistom

Well-Known Member
VIP Junglist
Messages
1,187
I actually like, esp. the intro.
I was hoping a kinda jazzy calmly flowing dnb beat would follow. the hammering amen break doesn't match imo.
overall, sound of this one is good, i wouldn't bin the track. i like the horns/trumpets! the piano is a bit meh.
do you use sample or your make your own sounds?
 

Leniz

Can't Describe
VIP Junglist
Messages
1,038
I actually like, esp. the intro.
I was hoping a kinda jazzy calmly flowing dnb beat would follow. the hammering amen break doesn't match imo.
overall, sound of this one is good, i wouldn't bin the track. i like the horns/trumpets! the piano is a bit meh.
do you use sample or your make your own sounds?
Samples man all samples ;)
 

Henry Drum & Bass

Active Member
Messages
181
Its kinda confused right now I don't think the intro matched the drop. Also I didn't really think the jazzy vibes matched with the dirty bass. Drums and bassline and vocals sound really cool together though! :) Maybe take it in a darker direction?
 

Leniz

Can't Describe
VIP Junglist
Messages
1,038
Its kinda confused right now I don't think the intro matched the drop. Also I didn't really think the jazzy vibes matched with the dirty bass. Drums and bassline and vocals sound really cool together though! :) Maybe take it in a darker direction?
it was the point that the intro would cause confusion :D
I wanted to started out nice but that then everything goes to shit :D
But I get what you're saying :/
 

PeriodicDisturbance

Active Member
Messages
155
i really like what you have done here. the drums are perhaps nonlinear and i like, this is pretty damn awesome imo. to me, the sounds fit well enough together and i like the jazz feel you have acheived.
 

Derelicts Of Tomorrow

Founded 1977
VIP Junglist
Messages
1,945
Dude I f****** love this, if you're going to throw it away let me be the garbage man that picks it up and send it my way :) I'd like to f****** those drums like a mad scientist
 

Derelicts Of Tomorrow

Founded 1977
VIP Junglist
Messages
1,945
I'm gonna be a dickhead and thread hijack sort of (not intentionally though, just using as an example...)

that being said, I took the same approach as @Leniz with this tune of mine and that's what I like about it most actually. Meaning the lightness of the intro contrasted with the darkness of the drop...

 
Top