Charlie L October Mix 2011 Mark Two

Discussion in 'Members Mixes' started by charlie131, Oct 27, 2011.

  1. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    Easy All... Dont usually do mixes so close together but now that i have sorted out my own decks and dont have to record on other peoples I thought that I would put out a full length mix instead of one that was cut out half way through...

    Tried to cover all styles of dnb as there is so much good music out there but as you can see by the track list, the oblivion lp and way of the warrior are a pretty heavy factor in it!!

    Any way hope you guys enjoy it and feedback is always welcome...

    Oh One more thing.. that james blake remix is by system d is anyone was wondering...

    Tracklist

    Nero - New Life

    State Of Mind - Ronald Regan

    Fierce and D Bridge - Exhale

    Vicious Circle and Nocturnal - Last Chance Saloon
    >> Logistics - Colourwheel

    Foreign Concept - Mob Justice

    Skeptical - Blue Eyes

    T.E.D. - Garden Calibre Remix

    Dillinja - Hard Noize

    Alex Perez, Rockwell and Spectrasoul - Montepellier
    >> Fire Fox - Bonanza Kid

    Fierce, Vicious Circle and Jubei - Fiend

    Alix Perez - Exemption

    Culture Shock - Ohrwurm

    Nu: Tone - The First Time

    Optiv and Btk - Lurker

    Rockwell and Phace - Rat Race

    Acuna - See My Lady

    Optiv - Waterboard

    TC - Tap Ho

    Commix and Icicle - Ultra Clean

    Floetry - Say Yes Btk Bootleg

    Fierce and Spy - Borderline

    D Bridge - Since We've Been Apart
    >> Siren - Broken Silence

    Calibre - Who's Singing

    Dramatic and Dbaudio - So Strong

    Fierce and Vicious Circle - Feedback

    Physics - Dream World D Bridge Remix

    A Sides - Another Earth

    Foreign Concept - Cemetery

    Dub Phizx - The Editor

    Fierce and Vicious Circle - Euphoric
    >> Subphonics - The Code SKC Remix

    Download Link
    http://dnbshare.com/download/Charlie_L_October_Mix_2011_Mark_Two.mp3.html

    I'll be putting it up on soundcloud later in the day
     
  2. Agent Smith

    Agent Smith Currently Putins Koala

    Joined:
    Oct 10, 2010
    Messages:
    3,895
    Likes Received:
    564
    Location:
    West London
    Serious mang!

    TL looks pure fire!

    On it charles! Your spoiling us atm!
     
  3. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    Nice One Stu!!

    Yeah I really wanted to put out another mix as the last two either were cut short or had jumpy needles fucking up the mixes. But I think this one turned out al right thank god so hope you enjoy it man!
     
  4. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
  5. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
  6. Jwood27

    Jwood27 VICTIM

    Joined:
    Oct 13, 2009
    Messages:
    8,126
    Likes Received:
    1,339
    Location:
    Cardiff
    looks tasty man shall put it in the queue of members mixes i need to listen too haha!
     
  7. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    Nice one jwood! hope you enjoy the mix!
     
  8. Teddy

    Teddy 60% Staff Member

    Joined:
    Dec 19, 2008
    Messages:
    8,771
    Likes Received:
    1,792
    Location:
    STN
    jealous...
    will check this no doubt
    did u get it up on soundcloud?
     
  9. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    nice one teddy! yeah since we've been apart is defently my fav tune off wotw lp... Such a perfect mellow roller...

    I tried upping this to soundcloud but because i have that nero tune in it, soundcloud has said that I cant because I do not have permission from universal recorcs to use that tune in my mix.. Sent a complaint e-mail but waiting a responce..

    Anyway dude cheers for picking this one up bro, Let me know what you think of it in due course
     
  10. Jwood27

    Jwood27 VICTIM

    Joined:
    Oct 13, 2009
    Messages:
    8,126
    Likes Received:
    1,339
    Location:
    Cardiff
    fav section
    Fierce and D Bridge - Exhale

    Vicious Circle and Nocturnal - Last Chance Saloon
    >> Logistics - Colourwheel

    Foreign Concept - Mob Justice

    Skeptical - Blue Eyes

    T.E.D. - Garden Calibre Remix

    Dillinja - Hard Noize

    really good throughout man, your mixing seems tighter than ever.
    really enjoyed the selection, covered a bit of everything which is always nice to hear.
    respecta to yourself, thoroughly enjoyable
     
  11. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london

    Nice One Jwood!!

    that part was one of my fav's as well.. I had wayne over here early this week and he was bopping along to the garden >> Hard noize mix !

    The mixing has got alot better since the new needles came into action.. life savers!

    I'm listening to your mix as i type this so will give feedback later on
     
  12. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
  13. wingz

    wingz everyones fav austrian

    Joined:
    Apr 10, 2008
    Messages:
    3,304
    Likes Received:
    435
    Location:
    Austria
    downloading
     
  14. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    Nice one wingz, hope you enjoy the mix bro`!
     
  15. wingz

    wingz everyones fav austrian

    Joined:
    Apr 10, 2008
    Messages:
    3,304
    Likes Received:
    435
    Location:
    Austria
    yep, enjoyed it :) diverse selection and some nice ideas!
     
  16. Teddy

    Teddy 60% Staff Member

    Joined:
    Dec 19, 2008
    Messages:
    8,771
    Likes Received:
    1,792
    Location:
    STN
    at last ive got round to listening mate.
    first mix was safe, tunes arent so much my cup of tea but they sounded sweet mixed together.
    exhale - fuck! this mix is serious man! shame it had to end, actually im gonna rewind and have it again. oh i bet this tune is digi only. shame
    lcs - another great mix.
    >> colourwheel - nice! i liked the bass switches. they worked well and sounded smooth. you got the levels spot on.
    mob justice - was cool, shame the vocals clashed but didnt sound too bad. thought the into was a bit loud in the mix, left LCS in the background a but but still a good blend.
    blue eyes - im all about this tune. safe mix, u got those diff drum patterns to fuse nicley. spot on beatmatching to get them to drop perfect too, esp as mob justice's breakdown doesnt give u much to keep them locked. mix ended a bit suddenly tho.
    garden - wow! perfect eq work man, liked the lil bass switches/teases too. was vibes. goosebump business.
    hard noize - not sure how this is gonna work tbh. ok, i was wrong! a nice fuse of styles, shame u didnt make a switch when hard noize's drums cut out.
    montepellier - yeah not bad man!
    bonanza kid - YES YES!
    fiend - drums came in a bit loud but sounded real swish after the switch. think u could have ended the mix on that first breakdown bit tho.
    exemption - swish
    ohrwurm - yeah ok
    first time - ohrwurh got left behind a bit in this blend. a lil less mid on first time would have cleaned it.
    lurker - ok
    rat race - nice mix. i dont understand this tune tho. when i hear it i like it, but when i play it at home im just not feeling it. might just be my copy is a bit meh... just dont sound right.
    see my lady - not heard of this before .. not my type of tune but liking how the mix sounds.
    waterboard - yea not bad!
    tap ho - im sure the mix is cool man, but i gotta ffwrd. tap ho makes me want to end my life and all those around me.
    caught the end of the ultra clean mix and that sounded good.
    say yes - nice tune this.
    borderline - drums sound wicked together. great blend.
    since we've been apart - tad less treble to start with, that snare really pokes through the mix. nice blend, top tune.
    >>broken silence - that pad is always so loud in the mix, dunno why, i always drop the mid on the intro right down. loved the mix tho, esp the way the vocals played against/after each other.
    who's singing - niceeeee!
    so strong - great mix - real smooth
    feedback - sounding good!
    dream world - nice
    another earth - came in nice, worked really well togehter
    cemetery - wow! ace man! heard see red come in for a bit then, u change ur mind?
    editor - didn't like the b lines together tbh
    euphoric - nicely eq'd, editors b line pumps quite nicley and subtly underneath this track.
    >> code - go out hard and in style... awesome blend.

    to sum up mate, i really enjoyed this. definitely the best mix ive heard from u imo
    really liked the selection, bass switches and the way u fused different styles toghether.
    big ups charlie
     
  17. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    Safe teddy for the kind words!! Once again coming back with the serious feedback! haha
    I felt that this was my best mix overall ...
    Really enjoyed making this so i'm glad you liked it..

    I fucked up the see red mix so i had to take it out, annoying, also missed a tease of fire fist over lurker
     
    Last edited: Nov 7, 2011
  18. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    Cheers mang!! always try and have a little bit of everything in my mixes.. I get really bored of one style quickly so always try to switch up sub genres... Glad you enjoyed it bro!
     
  19. tonyrave

    tonyrave New Member

    Joined:
    Aug 18, 2010
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Location:
    Ccs/Venezuela
    checking... thx 4 sharing
    Gtz
     
  20. charlie131

    charlie131 Well-Known Member

    Joined:
    Feb 3, 2009
    Messages:
    3,340
    Likes Received:
    82
    Location:
    london
    Nice one man hope you enjoy