Beatport

Discussion in 'Drum & Bass' started by Dagz, Jul 4, 2016.

  1. Dagz

    Dagz Well-Known Member

    Joined:
    Nov 19, 2007
    Messages:
    6,721
    Likes Received:
    851
    Save 20% until July 7th when you use code REFRESH2016.
     
    M&B likes this.
  2. lug00ber

    lug00ber Active Member

    Joined:
    Sep 21, 2003
    Messages:
    257
    Likes Received:
    96
    Location:
    Oslo, Norway
    Would fucking love that. However I have locked myself out from my account due to too many login errors, and their system for mailing me a reset link either hits the spamfilters on the server or plain just don't work :mad:

    Cheers for sharing though :2thumbs:
     
  3. OneSeventy

    OneSeventy Mohican Sun

    Joined:
    Aug 12, 2011
    Messages:
    1,241
    Likes Received:
    335
    Location:
    Auckland, NZ
    Checked it out and it still doesn't make Beatport anywhere near as cheap as Juno. They'd need to do at least 30% off to get me to shop there.
     
    d-low and Neurogrind like this.
  4. Large Marge

    Large Marge garbage truck

    Joined:
    Mar 11, 2013
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    484
    beatport just confuses me now, since it got that design overhaul a while back. It looks all flashy and hi-tech but I can't figure out wtf I'm doing. preferred the old style
     
    Commander likes this.
  5. beknoxx

    beknoxx 7/11 7/11

    Joined:
    Jun 13, 2013
    Messages:
    1,777
    Likes Received:
    840
    Just use the classic one mang.....

    http://classic.beatport.com/
     
    Large Marge likes this.
  6. Dagz

    Dagz Well-Known Member

    Joined:
    Nov 19, 2007
    Messages:
    6,721
    Likes Received:
    851

    Thought I would check this out as im all for saving money so I typed in Nora En Pure - On The Beach into Juno Download, Nothing came up?
     
  7. OneSeventy

    OneSeventy Mohican Sun

    Joined:
    Aug 12, 2011
    Messages:
    1,241
    Likes Received:
    335
    Location:
    Auckland, NZ
    Sounds shit.

    Yeah Juno doesn't have everything but they're better than most sites and especially good for dnb.
     
  8. Fallen.GeMiNi

    Fallen.GeMiNi 3rd rate banger merchant

    Joined:
    Jul 21, 2010
    Messages:
    4,555
    Likes Received:
    806
    Location:
    Decin, Czech Republic
    Google Play over anything else. At least here, in Czech Republic (not sure about UK/Europe prices). I usually get the single for about a quid, EP for 50 penny more and album for about 3-4 pounds. RAM singles for instance cost around 30 penny :D
     
  9. RUSSLA

    RUSSLA DNBF Monarch

    Joined:
    May 23, 2008
    Messages:
    6,264
    Likes Received:
    886
    Location:
    BH1
    That can't be for 320s tho surely?
     
  10. Dagz

    Dagz Well-Known Member

    Joined:
    Nov 19, 2007
    Messages:
    6,721
    Likes Received:
    851

    Especially good for dnb, Doesn't even have the new Program Erb & Dub Crissy Criss - Blizzard / Wonky lol it's been out for a week. Think I will stick with Beatport thanks.
     
  11. beknoxx

    beknoxx 7/11 7/11

    Joined:
    Jun 13, 2013
    Messages:
    1,777
    Likes Received:
    840
    Dagz that is a Beatport exclusive tho.....Juno has exclusives that Beatport doesn't as well. Beatport is expensive tho. I buy everything on either itunes or bandcamp and then only use beatport for what i cant find there.

    This is a good example of a Juno exclusive....

    http://www.junodownload.com/products/roygreen-protone-jazzypants/2585640-02/
     
    OneSeventy and Vydx like this.
  12. Vydx

    Vydx Asian Info Alliance

    Joined:
    Dec 1, 2013
    Messages:
    2,227
    Likes Received:
    1,504
    The new Heist on Horizons is exclusive to Junodownload

    Beatport has some older unknowns from a few years ago that are exclusive..
     
  13. Dagz

    Dagz Well-Known Member

    Joined:
    Nov 19, 2007
    Messages:
    6,721
    Likes Received:
    851
    I know what an exclusive is lol My point was Beatport seems to have the bigger brand exclusives if you ask me that's why I pointed out 2 big labels. Juno is good because its cheap its just if they have it.

    How do I find the exclusives on Junodownload?
     
  14. OneSeventy

    OneSeventy Mohican Sun

    Joined:
    Aug 12, 2011
    Messages:
    1,241
    Likes Received:
    335
    Location:
    Auckland, NZ
    Yeah okay so Beatport has a few exclusives. They also generally charge EVEN MORE when it's an exclusive.

    Juno still has most of all weekly releases and it's cheaper than Beatport 100% of the time in my experience. I might go to Beatport for a particularly huge exclusive but even then, I'll revert back to Juno for everything else I buy next week and I'll save dollars not cents (or pounds not pennies I guess).
     
  15. William Stutter

    William Stutter Active Member

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    305
    Likes Received:
    128
    yep. keyword: "release only".
     
    Vydx likes this.
  16. Fallen.GeMiNi

    Fallen.GeMiNi 3rd rate banger merchant

    Joined:
    Jul 21, 2010
    Messages:
    4,555
    Likes Received:
    806
    Location:
    Decin, Czech Republic
    I can assure you they are. Plus I'm quite fond of the "online library" type of thing as I can actually listen to all the tunes I've bought in my browser, whether I'm at work or doing whatever else.
     
  17. RUSSLA

    RUSSLA DNBF Monarch

    Joined:
    May 23, 2008
    Messages:
    6,264
    Likes Received:
    886
    Location:
    BH1
    That's pretty slick rick! I'll have to check that out (y)
     
  18. Dagz

    Dagz Well-Known Member

    Joined:
    Nov 19, 2007
    Messages:
    6,721
    Likes Received:
    851
    How do I find the exclusives on Juno?
     
  19. RUSSLA

    RUSSLA DNBF Monarch

    Joined:
    May 23, 2008
    Messages:
    6,264
    Likes Received:
    886
    Location:
    BH1
    Just checked Google play and it's the same price as beaport minus the VAT, so I guess you save 20% which is aight
     
  20. Large Marge

    Large Marge garbage truck

    Joined:
    Mar 11, 2013
    Messages:
    1,254
    Likes Received:
    484
    tried to do this a while back and couldnt find any way to filter exclusive releases in a search...

    cheers but this still doesnt look like the old beatport I remember tbh. maybe it changed then changed again? lol