[ambient tune] hki - unriddle the labyrinth

Discussion in 'New Talent & Track Reviews' started by hki, Aug 7, 2009.

  1. hki

    hki New Member

    Joined:
    Jun 28, 2009
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
  2. Simm3r

    Simm3r Gonna shmoke a bowl

    Joined:
    Feb 29, 2008
    Messages:
    186
    Likes Received:
    0
    Location:
    London
    yeh wiked tune man you know how to create an atmosphere definately. some of the levels seemed to be going a bit crazy at the start tho, have you got compressors on your sounds? i could hear lot of little crackles, but might be my speakers.
    not too sure about some of the notes the piano plays but thats my personal taste really. i like how it developes though, quite interesting sounds workin together there. nice work mate!
     
  3. Soulific.

    Soulific. I've been naughty, I'm banned

    Joined:
    Aug 7, 2009
    Messages:
    82
    Likes Received:
    0
    Downloaded. Really nice mellow track. Surprised by the electro stuff in the middle though.
     
  4. Protoplasym

    Protoplasym Nuskool

    Joined:
    Jul 31, 2009
    Messages:
    896
    Likes Received:
    5
    The string stabs that start at 3:13 are not my cup... they don't fit imo.

    Honestly... I feel the tune is a waste without drums, but I understand why you did it the way you did it.
     
  5. hki

    hki New Member

    Joined:
    Jun 28, 2009
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
    Simm3r you are right but there is no this peaks in mp3 version. i don't know why in youtube are.

    Protoplasym i used this electro sounds because track was to 'movie'... maybe i will create version without this elements ;]

    and thx a lot for all
     
  6. Lucidproduction

    Lucidproduction i aint fraid of no ghosts

    Joined:
    Mar 12, 2009
    Messages:
    1,062
    Likes Received:
    0
    Location:
    shottas bars
    well ambience, and then piano riff definatly reminded me of a sort of a musical or something

    and then electro riff comes in and kind of takes it modernized...



    pretty tasty and original which is what music is about!

    but yeah for me i like beats so its not my cuppa